سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: اهتمام دولت به مساله اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی، نباید باعث شود که از امور فرهنگی کشور غفلت صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: دولت در ساختار جامعه و نظام اسلامی وظایف بسیار مهمی در عرصه های گوناگون برعهده دارد اما آن چه مهم است این که اشتغال به یک وظیفه نباید باعث شود که از وظیفه مهم دیگر غافل شده یا آن یکی به طور کمرنگ دنبال شود.

وی افزود: البته همواره باید اولویت ها لحاظ شود اما امروزه پس از حل مشکلات اقتصادی، ساماندهی مباحث فرهنگی نیز جزو اولویت های جدی کشور است که دولتمردان نسبت به آن وظیفه دارند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین با تاکید بر این که یکی از رسالت های مهم هر دولتی که بر سر کار می آید، اهتمام ویژه در زمینه ترویج فرهنگی دینی در جامعه باید باشد، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند فرهنگ حتی از اقتصاد هم مهم تر است و لذا دولت باید در کنار جدیت برای کاستن از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، نسبت به ساماندهی اوضاع فرهنگی جدیت لازم را از خود نشان داده و از دغدغه های علما و متدینین جامعه در این باره بکاهد.

وی همچنین گفت: به هر حال این مساله کتمان ناپذیر است که برای استقرار و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی، خون های مطهری بسیاری بر زمین ریخته شده و از این رو، تلاش در جهت حفظ و حراست از این آرمان ها و به خصوص امور دینی ، یکی از کلیدی ترین وظایف همه دولتمردان و مسئولان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha