سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
میناپور

مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه مساجد محل آگاهی و بصیرت افزایی دینی و سیاسی به مردم هستند، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت این مکان مقدس برای تربیت نسلی مومن، انقلابی و ایثارگر به خوبی بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با گرامیداشت هفته مساجد و لزوم احیاء کارکردهای این مکان مقدس در دین مبین اسلام و نظام اسلامی بیان داشت: مساجد محل انس بنده با معبود و حق تعالی، تکمیل ایمان و تصفیه روح و تهذیب نفس است .

وی با اشاره به اینکه مساجد نخستین پایگاه علمی، سیاسی، اجتماعی و حکومتی بوده اند، افزود: این مکان مقدس همواره در دین مبین اسلام مرکز آموزش، انسان سازی، سیاست و فرهنگ هستند که باید به خوبی از این ظرفیت گراسنگ در تربیت نسلی مومن، انقلابی و ایثارگر استفاده کرد.

مدیر حوزه علمیه لرستان در ادامه با بیان اینکه مساجد مرکز تربیت نسلی مومن ،شجاع و ولایی است، خاطر نشان کرد: شهدای اسلام ، انقلاب و مدافعان حرم از جمله شهید محسن حججی نیز تربیت یافته این مکان های مقدس و هیات مذهبی بوده اند .

حجت الاسلام و المسلمین میناپور با اشاره به نقش مساجد در تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی و حل مشکلات مردمی به ویژه نیازمندان در جامعه اظهار داشت: احیاء جایگاه واقعی و کارکردهای فرهنگی اجتماعی مساجد نیازمند همت مبلغان و طلاب جوان است که در این راستا باید با ارائه برنامه های با محتوا و خلاقانه و فعالیت های دینی فرهنگی جوانان را به این مکان مقدس جذب کرد.

وی استفاده از فعالان فرهنگی، نخبگان دینی و اجتماعی در هیات امنای مساجد را برای احیاء کارکردهای دینی و فرهنگی آن ضروری دانست و گفت: روحیه نشاط و سرزندگی در مساجد باید همواره در دستور کار مبلغان و ائمه جماعات مساجد قرار گیرد و در این راستا با وحدت، همدلی و دلسوزی برای جذب جوانان به مساجد همتی مضاعف داشت.

مدیر حوزه علمیه لرستان، ائمه جماعات را مرکز ثقل برنامه های مساجد عنوان و ابراز کرد: ائمه جماعات و مبلغان با سعه صدر، حسن خلق و دلسوزی در تبلیغ نسبت به پررنگ تر مردن حضور گسترده مردم به ویژه جوانان در مساجد اهتمام ورزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha