جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست امر به معروف

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار توجه جدی تر نسبت به اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی در دومین نشست هم اندیشی مسئولان ستاد امربه معروف  و مسئولان دستگاه قضایی استان با موضوع بررسی آسیب های اجتماعی و سازماندهی گروه های فعال در عرصه امربه معروف که در سالن جلسات دادگستری قم برگزار شد، اظهارداشت: جدیت در اجرای امر به معروف و برکات انجام این فریضه الهی در طول دوران مورد تاکید بوده است بطوری که آیات قران مجید آمران بمعروف را مصداق بارز مصلحین دانستند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین یزدی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به آیه شریفه « ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوات و آتوا الزکات و امروا بالمعروف ونهوا عن المنکر....» افزود: فراهم نمودن بستر این فریضه الهی  از وظایف نظام است  و آمران به معروف و ساماندهی گروه های فعال در عرصه امربه معروف  ضروری است .

در ادامه قاضی صیدی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با استناد به ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف از تشکیل شعب ویژه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در محاکم عمومی ، نظامی و ویژه روحانیت خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین معرفت نیز با ابراز ناراحتی از اینکه قبح گناه در جامعه در حال ریخته شدن است مهمترین علت آن را ترک امر به معروف و نهی از منکر دانست و جهت دهی و سازماندهی گروه های امربه معروف را در دست اقدام ستاد دانست.

لازم به ذکر است، دومین جلسه هم اندیشی مسئولان ذی ربط در ستاد امربه معروف و دادگستری استان قم در محل سالن جلسات دادگستری استان قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه مدرسین و حجت الاسلام معرفت دبیر ستاد استان و حجت الاسلام والمسلمین یزدی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و قاضی صیدی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و همچنین مسئولان انتظامی ،امنیتی،اطلاعاتی استان قم تشکیل شد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha