پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست رئیس دانشگاه مذاهب با هیئت اندونزیایی

حوزه/ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در نشستی با هیئتی از اندونزی، گفت: جریان ها و گروه های افراطی و تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، بلکه عملکرد آنها دقیقا ضد و مقابل احکام اولیه اسلامی و حتی انسانی و در راستای تامین منافع استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، هیئتی از حبائب (سادات) شیعه و سنی کشور اندونزی به ریاست آقای ابوبکر آرسال، استاد دانشگاه و مشاور سابق ریاست جمهوری اندونزی و آقای لکسی مالاوا معاون حزب امانت نسیانل این کشور ظهر امروز چهارشنبه 8 شهریور ماه با حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی با دکتر محمد حسین مختاری ریاست دانشگاه دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری به معرفی اهداف و فلسفه تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران با رهنمود رهبر معظم انقلاب  پرداخت و گفت: ما در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با وحدت و تقریب امت اسلامی و رهنمودهای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال معرفی اسلام ناب و معتدل توأم با رحمت و رأفت و رحمانیت هستیم زیرا امروز جامعه جوان مسلمان سؤالات و شبهات جدیدی دارد و درک و ذهنش امروزی است لذا نیاز داریم اسلام متناسب با درک و فهم امروزی نسل جوان پاسخ های نو ارائه دهد.

وی ادامه داد: امروز ما مسلمانان از هر مذهبی که باشیم دشمن مشترکی داریم  که با اصل اسلام دشمنی دارد و باید همه در برابر دشمنان اسلام از لحاظ علمی و نظری آماده باشیم و این دانشگاه برای روشن کردن ذهن جوانان و معرفی کردن اسلام متعادل است تا ریشه نگاه های افراطی را بخشکاند.

جذب حداکثری دانشجویان از کشورهای مختلف در دانشگاه مذاهب

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه به برنامه های این دانشگاه در دوره مدیریت جدید برای تعامل با کشورهای مختل دنیا به ویژه ارتباطات دانشگاهی با کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا ارتباطات دانشگاهی را به ویژه با کشورهای اسلامی گسترش دهیم و سفر اخیر ما به کشور اندونزی در راستای سفر حضرت آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس هیئت امنای دانشگاه در همین ارتباط و با هدف تقویت و گسترش همکاریهای علمی و دانشگاهی با کشور دوست و برادر اندونزی بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما درصددیم دانشجویان حداکثری از ملیت‌های مختلف با تنوع ملیتی از کشورهای مختلف جذب کنیم  تا دانشجویان و نسل جوان با اسلام واقعی و رحمانی در این دانشگاه آشنا شوند و به دنیا منتقل کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: امروز دشمن مشترک ما در تلاش است تفکر تکفیری را تقویت کند، لذا ضرورت دارد و واجب شرعی است همان گونه که رهبری فرمودند باید برای نسل جوان کار فکری کرد تا اسلام ناب پیامبری که منادی همزیستی مسالمت آمیز است به نسل جوان آموزش داده شود.

تلاش تکفیری ها برای تخریب اسلام

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان این که دشمنان اسلام و مستکبران در تلاش هستند تا تفکر تکفیری را برای نشان دادن چهره ای خشن و خشونت بار از اسلام تقویت و گسترش دهند، گفت: در چنین شرایطی دانشگاهی همچون دانشگاه مذاهب اسلامی با اهداف مقدس  با کار فکری، نسل جوان را با آموزه های حقیقی و ناب پیامبری که منادی همزیستی مسالمت آمیز است آشنا می کند و وجود چنین دانشگاهی یک فرصت برای جهان اسلام است.

وی اظهار کرد: جریان ها و گروه های افراطی و تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، بلکه عملکرد آنها دقیقا ضد و مقابل احکام اولیه اسلامی و حتی انسانی و در راستای تامین منافع استکبار جهانی است که به خود اجازه می دهند با یک اسیر اینگونه رفتار کنند! در حالی که پیامبر اسلام با اسرا چگونه رفتار می کرد؟! معلوم می شود که اینها نه تنها کافرند و مسلمان نیستند، بلکه دشمن همه مسلمانان هستند.

برگزاری همایش سادات در اندونزی

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین از توافقات اولیه برای برگزاری همایش "سادات در اندونزی" پیرو سفر و تاکیدات آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس هیئت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی با همکاری علما و دانشگاه ه های اندونزی و به همت دانشگاه مذاهب اسلامی خبر داد.

تقدیر از کارکردهای دانشگاه مذاهب

در ادامه این دیدار آقای ابوبکر آرسال استاد دانشگاه و مشاور سابق ریاست جمهوری اندونزی نیز با بیان این که ایده رهبر انقلاب اسلامی ایران که برای معرفی اسلام ناب تلاش می کنند، ستودنی است، گفت: اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مسلمان در درون خود اختلافاتی دارد که لزوم حضور ایده و تفکری همچون دانشگاه مذاهب اسلامی ضروری می نماید تا اختلافات مذاهب را کاهش دهیم.

وی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی از نگاه ما یک مکان مقدس است که برای وحدت اسلامی تلاش می کند و باید این دانشگاه و هدف مقدس وحدت اسلامی را به مردم به ویژه نسل جوان در کشورهای مختلف به ویژه اندونزی انتقال دهیم و تجربیات آن استفاده کنیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha