شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تازه های نشر

حوزه/ کتاب های منتخب میزان الحکمه، تفسیر موضوعی قرآن کریم و کتاب شیعه در اسلام به زبان چینی و به همت جامعه المصطفی در نمایشگاه بین المللی کتاب پکن به صورت ویژه رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین عطاران طوسی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب پکن، اظهار داشت: این نمایشگاه بین المللی از مهمترین نمایشگاه های کتاب در جهان به شمار می رود.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران هر سال با مشارکت نهادهای بین المللی خود، مانند جامعه المصطفی حضوری پر رنگ در این نمایشگاه دارد، خاطرنشان کرد: حضور ایران به عنوان میهمان ویژه، از مهمترین ویژگی های این دوره از نمایشگاه کتاب پکن بود.

حجت الاسلام والمسلمین عطاران طوسی افزود: میهمان ویژه یک سری امکانات بیشتری از حیث محل استقرار غرفه و فضای درخواستی دارد که توسط مجموعه نمایشگاهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شده است.

نماینده جامعه المصطفی در چین با تأکید بر این که جامعه المصطفی با حضوری فعال در این فضای نمایشگاهی، کتاب های مختلفی را به زبان های چینی، عربی، انگلیسی و فارسی ارائه نمود، اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از 100 عنوان کتاب ترجمه ای توسط المصطفی عرضه شد که بخشی از آن در خود جامعه المصطفی و بخشی نیز توسط شخصیت های برجسته دینی در چین و ایران ترجمه گردیده است.

وی قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و کتاب های مختلف اخلاقی، عرفانی و علمی ترجمه شده به زبان چینی را از مهمترین منشورات ارائه شده در این نمایشگاه عنوان کرد و ابراز داشت:  جامعه المصطفی در نمایشگاه بین المللی کتاب پکن بیش از 30 عنوان کتاب ترجمه به زبان چینی را ارائه نمود.

نماینده جامعه المصطفی در چین رونمایی از سه عنوان کتاب از تازه های نشر را از مهمترین برنامه های جامعه المصطفی در این دوره نمایشگاه عنوان کرد و اذعان داشت: در نمایشگاه امسال کار ویژه ای به صورت رونمایی از سه عنوان کتاب به عنوان چاپ جدید انجام گرفت که زحمت آماده سازی و ترجمه آنها سال ها توسط نمایندگان قبلی جامعه المصطفی پیگیری شده و امسال کار آماده سازی و چاپ آن نهایی شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین عطاران طوسی کتاب شیعه در اسلام علامه طباطبایی(ره) به زبان چینی را از مهمترین کتاب های رونمایی شده در این دوره نمایشگاه عنوان کرد و اذعان داشت: این کتاب پروژه مشترک میان جامعه المصطفی و دانشگاه یونن چین بود.

وی با بیان این که کتاب پیام قرآن و تفسیر موضوعی قرآن کریم توسط آیت الله العظمی مکارم شیرازی از دیگر تازه های نشر المصطفی در این نمایشگاه بود، یادآور شد: کار ترجمه این کتاب توسط 2 نفر از فارغ التحصیلان و پژوهشگران چینی آماده و مراحل چاپ آن در انتشارات جامعه المصطفی عملیاتی شده است.

نماینده جامعه المصطفی در چین افزود: منتخب میزان الحکمه به زبان چینی و خلاصه ای از رویات و مجموعه از موضوعات کتاب 10 جلدی میزان الحکمه در قالب 2 جلد با زحمات فراوان آماده شده و در این نمایشگاه نخستین نسخه های آن رونمایی گردید.

وی برگزاری نشست های سه گانه به منظور ارائه محتوای کتاب های رونمایی شده را از دیگر برنامه های المصطفی در نمایشگاه بین المللی کتاب پکن عنوان کرد و ابراز داشت: حضور ما در این نمکایشگاه به منظور معرفی اسلام و زیباییها و محاسن کلام قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) بود.

حجت الاسلام والمسلمین عطاران طوسی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی بر آن است تا با حضور و ارائه کتاب های معارف ناب اسلامی و قرآنی نگاه منفی و مخربی که بر جهان اسلام سایه افکنده را عوض نموده، اسلامی عقلانی و معتدل را ارائه دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha