پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد سعید حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله حکیم از عشایر خواستند به دین و شرع مقدس پایبند باشند و از آیین ها و سنت های اشتباه عشایری فاصله بگیرند؛ چراکه برخی از این آیین ها به دور از دین و اعتقادات اسلامی و سیره امیرالمؤمنین(ع) است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از شیوخ عشایر مختلف استان میسان عراق به حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار بار دیگر از عشایر خواستند به دین و شرع مقدس پایبند باشند و از آیین ها و سنت های اشتباه عشایری فاصله بگیرند؛ چراکه برخی از این آیین ها به دور از دین و اعتقادات اسلامی و سیره امیرالمؤمنین(ع) است و ماباید خود را به دستورات دین و اهل بیت علیهم السلام پایبند بدانیم.

ایشان با اشاره به نقش مثبت و سازنده روحانیون و علمای حوزه علمیه در میان عشایر استان میسان و ارتباط مردم این استان با مرجعیت دینی افزودند: به برکت تلاش روحانیون حوزه علمیه، مفاهیم صحیح دینی در میان مردم این استان تبلیغ و ترویج می شود.

این مرجع تقلید در خداوند متعال خواست تمام مردم عراق به ویژه عشایر را حفظ کند و و به آنها توفیق التزام به دستورات اسلامی را عنایت فرماید.

در همین راستا گروهی از عشایر استان میسان نیز با حجت الاسلام و المسلمین سید عزالدین الحکیم نماینده حضرت آیت الله حکیم دیدار کردند و ایشان در این دیدار از التزام عشایر عراق به دستورات دینی و رهنمودهای مرجعیت شیعه قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha