دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
​همایش سه روزه «گفتار و فضا: محیط گفتمانی در اسلام غیرعرب»

حوزه/ دانشگاه واندربیلت در ایالت تنسی آمریکا، همایش سه روزه‌ای را به منظور ارزیابی زندگی تاریخی و معاصر مسلمانان در جوامع غیرعرب و غربی در سراسر جهان برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از vanderbilt، دانشگاه واندربیلت در شهر نشویل واقع در ایالت تنسی آمریکا، همایش سه روزه‌ای در رابطه با زندگی مسلمانان در غرب برگزار می‌کند. در این همایش با عنوان « گفتار و فضا: محیط گفتمانی در سراسر اسلام غیرعرب» که این هفته در روزهای 7-9 سپتامبر 2017 در مرکز دانشجویی سارات در این دانشگاه برگزار می‌شود، جنبه‌های تاریخی و معاصر مسلمان بودن در گستره وسیعی از جوامع محلی و زبانی در سراسر جهان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

اساتید برگزارکننده این همایش شامل سمیرا شیخ، استاد تاریخ. دیوید جی واسرزتین استاد تاریخ، یوجین گرینر جونیور، استاد مطالعات یهودی و  تونی کی استوارت، استاد در علوم انسانی و ریاست مطالعات مذهبی خواهند بود.

رشد اسلام فرای دنیای عرب

استوارت در خصوص این همایش می‌گوید: درحالی که اسلام فرای دنیای عرب در جهان در حال رشد است، مسلمانان غیرعرب در دنیا خودشان را در محیط‌های جدیدی می‌یابند که با اجتماعات زبانی بسیار متنوع‌تری در رابطه هستند. عادت کردن، خو گرفتن و هم آوا شدن آن‌ها با این اجتماعات محلی باعث می‌شود جلوه‌های جدید و متنوعی از اسلام بروز کند. و آن‌ها با وجود تمامی این تغییرات محلی و زندگی متفاوت، همزمان حس قابل تشخیصی از معنای مسلمان بودن را نشان می‌دهند.

سخنرانان اصلی این همایش شامل شهزاد بشیرآقاخان استاد علوم انسانی اسلامی در دانشگاه براون؛ محمد توکلی طارقی، استاد تاریخ و تمدن‌های خاور نزدیک و خاورمیانه در دانشگاه تورنتو؛ فیصل دیجی، استاد تاریخ از دانشگاه آکسفورد؛ بنیامین سورس از دانشگاه فلوریدا؛ و امیلی گربل، استاد تاریخ و مطالعات اروپایی، زبانهای آلمانی و اسلاوی از دانشگاه واندربیلت خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha