جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
در پی طوفان هاروی، صدها نفر به مساجد تگزاس پناهنده شدند

حوزه/ در حالی که سیلاب بی‌سابقه از طوفان هاروی، هزاران نفر را از خانه‌های خود در سرتاسر منطقه تگزاس آواره ساخته است، ده‌ها مراکز اسلامی و مسجد در شهر هیوستون، میزبان صدها تن از آوارگان و سیل زدگان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pri، در پی وقوع طوفان «هاروی» در ایالت تگزاس آمریکا، سیلاب بی‌سابقه هزاران نفر را از خانه‌های خود در سراسر منطقه رانده است. در این راستا، در منطقه بزرگ هیوستون، صدها نفر از سیل زدگان و آوارگان، برای پناه گرفتن به مراکز اسلامی و مساجد محلی روی آورده‌اند.

لازم به ذکر است جامعه اسلامی هیوستون بزرگ، پیش از وقوع طوفان با پیش‌بینی‌های لازم، ستاد امدادرسانی در این زمینه را سازمان‌دهی کرده است. این گروه اسلامی همچنین در آخر هفته با استفاده از شبکه وسیع رسانه‌های اجتماعی و دیگر حوزه‌های تبلیغاتی گسترده، امکانات و منابع اهداء شده از سوی جامعه اسلامی را نیز گردآوری کرده است. آن‌ها همچنین به ساکنان مناطق اطراف درخواست کمک فرستاده‌اند، تا در صورت امکان خانه‌هایشان را در اختیار آورگان گذاشته و یا اینکه در محل داوطلب شوند.

ام.جی خان رئیس انجمن اسلامی هیوستون بزرگ در این باره به خبرنگاران گفت: ما تنها میزبان مسلمانان نبوده‌ایم بلکه به هر کسی از هر دین و اعتقادی خوش آمد گفته و از تمامی هموطنان استقبال به عمل آوردیم.

خان گفت: هم اکنون ده‌ها مسجد در سرتاسر منطقه هیوستون بزرگ برای مردم پناهگاه و سرپناه موقتی فراهم کرده‌اند، همچنین غذا و دیگر امکانات و مایحتاج ضروری برای صدها نفر تهیه شده است. تنها بزرگسالان نیستند بلکه میزبان تمامی مردم، زنان و کودکان، سالمندان، کودکان و دیگر مردم نیازمند نیز هستیم.

خان درباره فداکاری و از خودگذشتگی داوطلبان می‌گوید: زمانی که به آن‌ها گفتیم استراحت کرده و بخوابند، به ما گفتند تا زمانی که مردم در خانه‌هایشان آسوده نخوابند، استراحت نخواهیم کرد. روایت‌های زیادی دارم از مردمی که با قلب و جان‌شان در این روزهای تلخ به کمک هموطنان‌شان شتافتند. می‌توان گفت ظرفیتی که انسان‌ها برای کمک و عشق ورزیدن به یکدیگر دارند غیرقابل توصیف است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha