جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سریال روزهای بهتر، قسمت دیگری

حوزه/ روایت مثلث عشقی مانند فیلم های ماهواره ای در سریال رزهای بهتر که از شبکه سوم سیما پخش می شود، اتفاقی که متاسفانه در بسیاری از تولیدات سیما رواج پیدا کرده و انگار قرار نیست کسی به آن توجه کند!

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، «روزهای بهتر» عنوان سریال اپیزودیک که جدیدترین مجموعه نمایشی شبکه سه سیماست. این سریال در هر بخش موضوعات مختلفی را بیان می کند که موضوع مد نظر ما در این یاداشت « دیگری» نام دارد. درباره این مجموعه به دو طریق می توان حرف زد. ابتدا این که بخواهیم بخش فنی مجموعه را مد نظر قرار دهیم و سپس بخواهیم به موضوعات مفهومی سریال بپردازیم. درباره بخش اول که همان موضوعات فنی است نمی خواهیم چندان دقیق شویم، چون مد نظر این مطلب نیست، اما به هر حال به چند موضوع فنی اشاره می کنیم‌.

روایت  عشق مثلثی از صدا و سیما

ابتدا درباره فیلمنامه که قصه ای کاملا خانوادگی دارد و بارها نیز تکرار شده ، حتی به روشنی می شود در آن بحث مثلث عشقی را مشاهده کرد، معضلی که ما همیشه در نقدهای خود به عنوان نقطه ضعف سریال های ماهواره نام می بریم، اما متاسفانه خود نیز به شکلی دیگر به آن مبتلا هستیم!

درباره ریتم سریال نیز باید گفت در بیشتر مواقع کسل کننده است و کارگردانی مجموعه هم چندان چنگی به دل نمی زند، اما درباره بازی ها باید گفت چند نقش آفرینی شیرین را در سریال شاهد هستیم. برای مثال بهرام شاه محمدلو، حمیدرضا پگاه و خانم مریم خدا رحمی بازی خوبی را از خود بروز می دهند، اما سایر شخصیت ها به ویژه نقش های فرعی به هیچ وجه دلچسب نیستند.

اما بپردازیم به مضمون مندرج در داستان، در این سریال همان گونه که در توضیحات فوق به آن اشاره شد، نوعی مثلث عشقی را شاهدش هستیم، اتفاقی که متاسفانه در بسیاری از تولیدات سیما رواج پیدا کرده و انگار قرار نیست کسی به آن توجه کند!  

تبلیغ روابط بین دو زن و مرد نامحرم

بحث دیگری که درباره این سریال  وجود دارد، تبلیغ روابط بین دو زن و مرد نامحرم است، البته کارگردان خواسته با قرار دادن بهانه ازوداج به نوعی این موضوع را پوشش دهد، اتفاقی که توجیحی ناکارآمد است، والا دستورات دین مبین در این زمینه کاملا روشن می باشد.

موضوع دیگری که در این زمینه وجود دارد، به بحث زندگی مشترک مربوط می شود در این قسمت از سریال، روابط بین زوجها، بسیار سست مطرح شده و علت جدایی نیز موضوعات کم اهمیت عنوان می شود این اتفاق در شرایطی است که در دستورات شریعت مقدس اسلام، زن و مرد در سخت ترین موارد نیز کنار هم هستند، اما در برخی از آثار نمایشی ساده ترین راه طلاق عنوان می شود و جالب است که بهترین راه نیز می باشد.

سخن پایانی به نوعی کلیت تولیدات نمایشی در سینما و تلویزیون را در بر می گیرد، آن هم این که فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی ایرانی، سرشار از آموزه های بسیار است، تنها کافیست در این میان نگاهی عمیق به موضوعات داشت؛ برای رسیدن به این خواسته هم استفاده از نیروی های متعهد و فیلمنامه های قوی بهترین مسیری است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha