شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام توسلی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام توسلی نژاد گفت: امروز وظیفه روحانیت و مبلغین این است که در جبهه فرهنگی و جهاد فرهنگی نقش تعیین کننده‌ای مثل جهاد نظامی و حماسه‌ای که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران اسلامی ایجاد کردند، ایفا نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام محمد توسلی نژاد در نشستی با مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران استان قزوین که ظهر امروز در محل مرکز خدمات حوزه استان برگزار شد، گفت: امروز وظیفه همه ما این است که  جامعه اسلامی را از دستبرد شیاطین حفظ و پیام اهل بیت(ع) و اسلام را بهتر به دنیا معرفی نماییم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین افزود: در نظام اسلامی که مبتنی بر مردم سالاری دینی است پیوند عمیقی بین دین و حوزه های علمیه با جامعه وجود دارد که این مهم مایه مباهات و افتخار است.

وی، به جایگاه روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای جدایی بین روحانیت و مردم بکار گرفته اند، اما خوشبختانه این ملت بصیر و هوشیار همیشه و در تمام عرصه های این نظام بر آمده از خون شهدا همراه  با روحانیت و ولایت فقیه هستند.

حجت الاسلام توسلی نژاد افزود: امروز وظیفه روحانیت و مبلغین این است که در جبهه فرهنگی و جهاد فرهنگی نقش تعیین کننده‌ای مثل جهاد نظامی و حماسه‌ای که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران اسلامی ایجاد کردند، ایفا نمایند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز سراسر کشور خانواده های اغلب روحانیون به لحاظ اقتصادی دارای مشکلاتی هستند که این مرکز توانسته با برنامه ریزی های مناسب به مشکلات آنان رسیدگی نماید.

 حجت الاسلام توسلی نژاد، حوزه های علمیه استان را از حوزه های موفق و مهم کشور دانست و افزود: حوزه علمیه قزوین از حوزه های علم پرور بوده که توانسته بسیاری از علما و روحانیون را در خود پرورش دهد که توجه به آن بسیار ضروری است.

معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز در ادامه این جلسه گفت: این مرکز توانسته در بخش درمانی، مسکن و اشتغال فرزندان روحانی کارهای خوبی انجام دهد که امیدواریم با حمایت ائمه جمعه و مسوولین بتوانیم مشکلات روحانیون و طلاب را مرتفع کنیم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده  به اقدامات صورت گرفته در مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در خصوص روحانیون و طلاب اشاره و خاطرنشان کرد: برای طلابی که تازه متاهل شده اند، امکاناتی در نظر گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha