سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عماد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عماد گفت: استعدادهای برتر می‌توانند با ورود به بدنه‌های گفتگویی، اندیشه ورزی، مبناسازی و فکر سازی جامعه راهی برای برقراری ارتباط بین نسل‌های مختلف انقلاب پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین عماد در اولین نشست صمیمی استعدادهای برتر حوزه علمیه قم با رئیس مرکز خدمات  حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت رعایت زهد در زندگی گفت: داشتن زهد در زندگی سرمایه ارزشمندی است که باید آن را حفظ کنیم؛ هر سال زندگی همراه با زهد در زمان اوج علمی به اندازه چندین سال عمر ارزش دارد.

وی بیان کرد: می توان زیستی مناسب و زاهدانه داشت و در عین حال با رعایت اصول اخلاقی الگویی برای جامعه بود.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه گفت: امروز نسل‌های اول و دوم انقلاب به لحاظ سنی یک موانع عاطفی برای برقراری ارتباط با جوانان معاصر که پایه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند دارند.

وی افزود: استعدادهای برتر می‌توانند با ورود به بدنه‌های گفتگویی، اندیشه ورزی، مبناسازی و فکر سازی راهی جامعه برای برقراری ارتباط بین نسل‌های مختلف انقلاب پیدا کنند و این افراد باید به‌صورت جدی حمایت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عماد به طرح هدایت تحصیلی اشاره کرد و گفت: در این طرح همه ابعاد علمی، اخلاقی، تربیتی و زیستی نخبگان مورد کنترل قرار می گیرد و بدون اینکه نیاز به ابراز باشد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در طرح استاد راهنما، هر 5 یا 8 طلبه زیر نظر یک استاد برجسته که از نظر علمی در ترازی فراتر از استادهایی هستند که با آنها درس دارند، قرار می‌گیرند و در ماه یک یا دو جلسه بین آنها برگزار می‌شود.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه گفت: به دنبال فراهم کردن زمینه آموزش و تدریس نخبگان حوزه هستیم و ان شاء الله در جلسه با مدیر حوزه این خواسته‌ها به تفسیر مطرح خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف ما این است که بین استعدادهای برتر حوزه و جامعه نخبگانی دانشگاهی که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و نهادهای ذی‌ربط پیوند خوبی برقرار کنیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha