جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست جامعه استعداد های برتر حوزه علمیه قم با رئیس مرکز خدمات

حوزه/ اولین نشست استعدادهای برتر حوزه علمیه قم با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با حضور جمعی از طلاب مستعد حوزه های علمیه برادران و خواهران قم در نمازخانه مرکز خدمات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اولین نشست استعدادهای برتر حوزه علمیه قم حجج اسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات، محمودی مدیرکل حوزه ریاست این مرکز، عماد رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه و رجبی نیا مدیرکل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خواهران به سخنرانی پرداختند.
در ابتدای این نشست تعدادی از طلاب برتر حوزه علمیه برادران و خواهران قم به بیان نکات و دغدغه‌های خود پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این نشست با بیان اینکه مرکز خدمات سازمانی است در جهت حمایت از مأموریت و رسالت حوزه گفت: بر اساس این رویکرد همه به‌طور یکسان از این خدمات بهره‌مند نمی‌شوند بلکه هر کسی که نقش موثرتری در انجام رسالت حوزه داشته باشد بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: بر اساس رویکرد هدفمندی فعالیت‌های مرکز خدمات، خدمات مرکز طبقه بندی شده‌ است و برای اساتید و طلاب نخبه و مستعد که نقشی برجسته در حوزه دارند با دیگران که فعالیت کمتری دارند تفاوت قائل شده‌ایم.

همچنین، حجت الاسلام فولادی مسئول دبیرخانه حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر مرکز خدمات در این نشست گزارشی از اهداف و فعالیت های این دبیرخانه ارائه کرد.

وی در این نشست گفت: پس از تهیه سند حمایت، گام عملی برای حمایت از استعدادهای برتر حوزه تشکیل دبیرخانه حمایت از جامعه نخبگانی و استعدادهای برتر حوزه بود و یکی از برنامه‌ها این است که خود جامعه نخبگانی را در برنامه‌ریزی‌ها مشارکت دهیم و مشکلات آنها را بشناسیم.
حجت الاسلام فولادی گفت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و طرح‌ریزی بیش از 8 طرح و دستورالعمل ازجمله برنامه‌های این دبیرخانه بوده است و 8 طرح دیگر نیز در حال اقدام است که در آینده ارائه خواهد شد.
بخشی از مهمترین موارد مطرح‌شده در این نشست عبارت اند از:

1- ضرورت توجه ویژه تمامی مسئولان حوزوی به نخبگان و استعدادهای برتر در ابعاد علمی، آموزشی، اخلاقی و معیشتی طلاب مستعد
2- در نظر گرفتن اعتبارات و امکانات خاص برای تأمین نیازهای زیستی و معیشتی استعدادهای برتر
3- سرکشی مرتب مسئولان مرکز خدمات از طلاب برتر با هدف تکریم و رسیدن به نیازهای ضروری آنان بدون مراجعه ایشان به اتاق‌های مختلف اداری
4- تسهیل در روند ارائه خدمات و حذف بروکراسی زائد
5- تأکید بر حفظ شئون حوزوی و زی طلبگی و پرهیز از تجملات در خدمات ارائه شده به طلاب
6- تقاضای پرهیز از موازی کاری در بین دستگاه‌های مختلف حوزوی در پشتیبانی از طلاب

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha