پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام زائری

حوزه/ فعال عرصه تبلیغی بر لزوم ارایه چهره واقعی زندگی طلاب که اکثر آنها با زحمت و تلاش شبانه روزی با مشکلات معیشتی عدیده روبرو هستند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام زائری عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره خاطره نگاری و داستان طلاب (اشراق) در دفتر تبلیغات اسلامی برگزاری این جشنواره از مهمترین برنامه های مرتبط به ماموریت این دفتر ذکر کرد و گفت: یکی از علما بیان می کرد که وقتی صدای غدیر چندان زیاد نشد، عده ای آن را انکار کردند و اگر همین اتفاق برای عاشورا نیز رخ ندهد، عاشورا نیز انکار خواهد شد.

پژوهشگر حوزه رسانه و تبلیغ با بیان اینکه اگر داستان خود را ننویسیم دیگران داستان ما را آنچنان که می خواهند می نویسند، بیان کرد: حوزه علمیه قم باید به هرچیزی که قرار است بر بشر امروز اثر بگذارد مجهز شود.

این فعال عرصه تبلیغ فضای مجازی با ذکر این مطلب که اگر قرار است حوزه علمیه قم در جهان امروز مکتب ساز و سرنوشت ساز شود، باید مسیر تبلیغ دین را بیابیم تصریح کرد: لازمه تحقق این هدف، نوشتن، نقل و انتقال این تجربه است.

وی افزود: اگر روحانیت تصویر خودرا مدیریت نکند، قطعا دیگران این تصویر را می سازند؛ کلیپ ‏هایی در فضای مجازی از یک روحانی بی سواد دست به دست می شود؛ مشکل از مخاطبان نیست، زیرا این تصویر به دست او رسیده است؛ ما باید تصویرهای درست را به آنها نشان دهیم و یکی از فعالیت‎های مهمی که باید در این زمینه انجام داد، خاطره نگاری و داستان نگاری است.

وی گفت: واتیکان، سالها پیش آلبومی از درون نظام خود ارایه کرد؛ امروزه طلاب محروم ما بسیار مظلوم هستند؛ امروزه 95 درصد طلاب ما با سختی روزگار می گذرانند ولی جامعه ما نسبت به طلاب نگاه دیگری دارد.

این مبلغ یکی از ایرادات دستگاه تبلیغی در میان شیعیان را انجام فعالیت های فردی دانست و گفت: در این زمینه از مسیحیت و حتی اهل سنت نیز که بیشتر به کار گروهی اعتقاد دارند عقت تر هستیم جماعت تبلیغ و جزوئیت مسیحی دو جریان منسجم و شبکه‎ای در میان مسیحیت و اهل سنت است.

وی افزود: در سال 1967 عده ای از جزوئیت ها همایش مبشرین و میسیونرها را برگزار کردند؛ یک مسیونر ایرانی در این همایش با اشاره به رفتار خود در بیمارستان با مردم را بیان کرد که مشخص شد که چگونه این افراد در این ارتباط گیری موفق می شوند.

حجت الاسلام زائری بیان کرد: ائمه اطهار به خصوص امام صادق اصرار زیادی در زمینه ارتباط مبلغان داشتند و امروز همین رویه از سوی مبلغان مکاتب دیگر به خوبی به کار گرفته می شود.

استاد حوزه تصریح کرد: مسیحیت بیشترین تلاش تبلیغی خود را بر محبت استوار کرده است و این تکنیک امروزه بسیاری از افراد را به این دین ملحق کرده است؛ باید در تبلیغات خود به این مسایل توجه کنیم.

وی گفت: امروزه برخی از دیرهای مسیحی از 500 سال قبل خود روزنوشت کشیشان خود را دارند؛ مبلغان مسیحی از دیرباز نسبت به مباحث تبلیغی روانشناسی کاملی داشتند و این مساله در متون آنها کاملا موجود و مشهود است.

این مبلغ  افزود: امروزه جمهوری اسلامی ایران بنیاد تمدن نوین اسلامی را می نویسد؛ جلودار این تغییری که در نظام عالم در حال شکل گیری است، روحانیت و طلاب است و تصویری که مردم از طلاب دارند در شکل گیری این تمدن تاثیرگذار است.

حجت الاسلام زائری بیان کرد:نگاه مردم به روحانیت در واقع نگاه آنها به اسلام است؛ امروزه طلاب ما برجای شیخ مفید و شیخ کلینی تکیه زده اند؛ اگر روحانیون در ذهن مردم انسانی خدوم و فداکار و باسواد باشد، یک نتیجه دارد و اگر در ذهن آنها انسانی بی سواد باشد نتیجه دیگری دارد.

این محقق حوزوی تصریح کرد: تصویر روحانیت، توسط خود روحانیت ساخته می شود و ثبت این خاطرات به درستی این تصویر را به نگاه مردم می رساند؛ رهبر انقلاب با تقدیر از قصه کفش هایم کو فرمودند که لازم است که مردم از داخله روحانیت با خبر شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha