یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
اکبر میرشکار رئیس کمیته امداد قم

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: متاسفانه اگر امروز ریشه بسیاری از معضلات و بزه کاری های جامعه را بررسی کنید خواهید دید فاصله گرفتن از اعتقادات، دین و مخصوصاً نماز عامل اصلی آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اکبر میرشکار عصر امروز در گردهمایی مددکاران دومین طرح مددکاری اسلامی در سالن همایش های کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارداشت: خدا را شاکریم که این طرح که به عنوان نخستین طرح مددکاری با این سبک و سیاق در کشور می باشد با موفقیت پشت سر گذاشته شدو امروز شاهد دومین مرحله این طرح ارزشمند در برخی مناطق استان هستیم.

عضو شورای اداری استان قم ادامه داد: طرح مددکاری اسلامی با هدف انجام امور فرهنگی و اجتماعی مددجویان استان قم این طرح برای نخستین بار در کشور و با همکاری مؤسسه فرهنگی سفیران انقلاب برگزارشده است که امروز شاهد مرحله دوم آن می باشیم.

میرشکار افزود: کمیته امداد رسالت خود را رسیدگی به امور معیشتی، فرهنگی و اجتماعی نیازمندان می داند و از سه سال گذشته طرح مددکاری به عنوان مأموریت جدید در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم ادامه داد: این طرح به دلیل کمبود منابع انسانی و مالی به شکل درست و هدفمند تا کنون در کشور انجام نگرفته است؛ اما امسال در مجموعه استان قم به دلیل ظرفیت ها و امکانات موجود با مؤسسه سفیران انقلاب است طرح موضوع کردیم تا از ظرفیت طلبه های خواهر و برادر که سواد و انگیزه لازم را دارند استفاده کنیم و بتوانیم این طرح را به شکل خوبی اجرا کنیم.

وی با اشاره به حضور تعداد زیاد مددجویان استان قم ابراز داشت: در حال حاضر به ازاء هر خواهر و برادر طلبه که در این طرح حضور دارد بیش از پانصد خانوار وجود دارند که به صورت مستمر امکان رسیدگی نیست به همین دلیل طرح به صورت پایلوت برای هفتصد خانوار آغاز می شود و مبلغان در این طرح هرکدام با 15 خانواده ماهیانه دو مرتبه به صورت هدفمند دیدار کرده وسعی در حل مشکلات فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی آنها خواهند داشت.

میرشکار افزود: این طرح در یک پروسه زمانی کوتاه خانواده های مددجو را توانمند می کند و سعی می شود که در طول شش ماه مشکلات این خانواده در همه ابعاد برطرف شده و بتوانیم با راهنمایی های این دوستان برای مددجویان اشتغال ایجاد کنیم تا بتوانند روی پای خود بایستد و وقتی از نظر دینی، اخلاقی و اجتماعی به حد کافی رسید او را رها می کنیم و جای او را برای افراد نیازمند دیگر خالی می کنیم.

وی با اشاره به حساسیت بالای این طرح عنوان کرد: از همه دوستان این طرح درخواست داریم با یک انگیزه الهی پا به این عرصه بگذارند؛ البته یقینا سختی هایی هم در راه است و خانواده ای هم هستند که به دلیل مشکلاتی که دارند روح شما را مکدر می کنند ولی باید با تحمل و صبر کار را ادامه دهید هرچند عده زیادی هم سریعا می پذیرند و با طرح همکاری می کنند.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha