دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری عاشورای حسینی در بیوت مراجع و علما-۲

حوزه/پس از واقعه عاشورا حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با روشنگری های خودیش دودمان بنی امیه را به باد دادند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام  رمضانی در مراسم عزاداری حسینی(ع) که از سوی دفتر آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی برگزار شد گفت: امام حسین(ع) شب تاسوعا، یک شب از دشمن مهلت خواستند؛ در همین راستا نیز فلسفه‎های متعددی برای آن بیان شده است؛ اولین مساله ای که باعث این مهلت خواهی شد، فرصتی بود که امام به دشمنان خود دادند تا به رستگاری برسند.

وی تصریح کرد: در این یک روز 30 نفر از لشکر یزید به صف یاران امام پیوستند، زیرا با وجدان خود تنها ماندند و امام و بهشت را برگزیدند؛ از جمله این یاران می‎توان به حربن یزید ریاحی اشاره کرد.

حجت‎الاسلام رمضانی اظهارکرد: مساله دیگری که باعث این مهلت خواهی شد، اتمام حجت امام با دشمن بود تا در آینده نگویند که بین شناخت حق و باطل مردد بودیم.

وی گفت: از دیگر مسایلی که می توان به آن اشاره کرد، مهیا کردن کاروان زنان و کودکان برای یک سفر سخت و جانکاه بود؛ پس از عاشورا لشکر یزید با اشتباهات تاریخی خود را رسوا کرد.

این خطیب حوزوی بیان کرد: پس از واقعه عاشورا حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با روشنگری های خودیش دودمان بنی امیه را به باد دادند.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد برخی مستحبات، ما را از ادای واجبات باز دارد؛ نباید به شکلی عزاداری کرد که مرتکب حرام شد؛ مرحوم آیت الله جمال گلپایگانی سفارش می فرمود،  مبادا به دلیل مستحبات جهنمی شوید.

این خطیب حوزوی بیان کرد: در ماجرای کربلا و عاشورا یک پسر از امام حسین(ع) باقی ماند ولی در آن زمان بنی امیه در اوج شکوه و قدرت ظاهری بود.

وی افزود: از آن زمان به بعد می‎توان کار خدا را در ادامه و شکوه نسل دو خاندان مشاهده کرد؛ امروزه هیچ اثری از بنی امیه باقی نمانده است و غیر از معاویه صغیر هیچ نشانی از مقبره آنها باقی نمانده است ولی امروزه میلیون‏‎ها نفر در سراسر جهان از سلاله سادات هستند.

حجت الاسلام رمضانی بیان کرد: وقتی سلسله فاطمیون قبور بنی امیه را نبش کرد، از نبش قبر یزید چیزی جز یک خط سیاه نیافتند و سایر قبور را نیز تخریب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha