جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محبی

عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: با نگاهی به فهرست دعاهای صحیفه سجادیه، می بینیم که بسیاری از نیازهای روحی و معنوی در صحیفه سجادیه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، صبح امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اشاره وبه صحیفه سجادیه اشاره و گفت:  دعاهای صحیفه سجادیه یک دوره کامل خداشناسی و عرفان است و بزرگان و اهل معنا و معرفت باید بنشینند و تک تک جملات را برای مردم باز کنند و هر کسی به اندازه ظرفیت خود از معارف این دعاها استفاده کند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین افزود: امام سجاد (ع) در آن دروان خفقان، برای ترویج دین از طریق دعا که حساسیت ظالمان زمان را کمتر برمی انگیخته، مسائل دین را نشر دادند و مسائل توحیدی و اصول دین در صحیفه بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه نخست باید شناخته شود و دید انسان ها نسبت به آن و خواسته هایی که می توانند از خداوند داشته باشند، گسترش پیداکند و متوجه شوند که ائمه با منبع لایزال علم نسبت به معرفت الهی ما را راهنمایی کردند که چگونه با خداوند صحبت کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: عرفی تک تک دعاهای صحیفه سجادیه یکی از وظایف رسانه است؛ گرچه وظیفه رسانه بیش از این است اما وظیفه اول معرفی تک تک دعاهاست؛ وقتی معرفی شد و مردم شنیدند، طبیعتاً گرایش به آن زیاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محبی خاطرنشان کرد: صحیفه یکی از جامع ترین و ارزنده ترین منابع ناب اسلامی است که در میان آثار بر جا مانده از این امام از همه مهمتر است و مجموعه ای از مناجات امام سجاد(ع) با خداوند می باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: روحانیون باید در منبرها از صحیفه سجادیه استفاده کنند، زیرا این کتاب ناب اسلامی مسیر سعادت را برای انسان مشخص می کند.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  امام سجاد(ع) دارای شؤونات مختلفی هستند که در صحیفه سجادیه جلوه ای از آن دل و قلب و جلال و جمال را به خود مجذوب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محبی خاطرنشان کرد:  امام سجاد بعد از حادثه کربلا برنامه های فرهنگی و جهادی خود را با پنج نفر آغاز کردند و در پایان عمر آن حضرت ۱۷۳ شاگرد در مکتب امام سجاد(ع) تربیت شد و این افراد در زمان امام باقر(ع) به ۴۰۰ نفر رسیدند که در زمان امام صادق(ع) به ۴ هزار شاگرد رسید.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: در حقیقت امام سجاد(ع) یک نهضت علمی و فکری را پایه گذاری کردند و راه توسعه و گسترش خود را دنبال کردند و نقش امام بسیار اثرگذار بود و اگر امام سجاد(ع) در حادثه کربلا شهید می شدند از اسلام چیزی باقی نمی ماند و با ماندن ایشان اسلام توانست به حیات خود ادامه دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha