پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امام سجاد (ع) به همراه حضرت زینب (س) نگذاشتند پیام های عاشورا به فراموشی سپرده شود، بلکه اهداف و اندیشه امام حسین (ع) را پرچم‌داری کردند و از کوفه تا شام و از شام تا مدینه برای مردم تبیین و تبلیغ کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه التفاتیه قزوین ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) به ابعاد شخصیتی این امام رئوف اشاره کرد و گفت: زندگی امام سجاد(ع) سرشار از نیایش حضرت حق است و بهترین منبع عارفانه‌های دینی است.

وی ادامه داد:  از نگاه بنی امیه، قیام کربلا به نقطه پایانی رسیده بود، اما امام سجاد(ع) تمامی ظلم‌های یزید را برملا کرد و یاد و نام امام حسین(ع) و واقعه کربلا را برای همیشه زنده نگه داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که مردم دوران امام سجاد(ع) به دنیا وابسته بودند که این موضوع سبب شد امام زین العابدین(ع) برای تبیین نهضت عاشورا و معارف الهی از روش بیان و ادعیه استفاده کند، خاطرنشان کرد:حضرت برای تربیت این بخش از جامعه حرکت عظیمی را آغاز کردند که در فرمودند هنگامی که از کربلا بازگشتیم در مکه و مدینه به تعداد انگشتانمان یار نداشتیم. در چنین محیطی باید یک ادبیات خاص دیگری مورد استفاده قرار بگیرد و با مردم صحبت کرد و مخاطبان خاص خود برای تبیین نهضت عاشورا آماده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر این که  اقداماتی که اهل بیت امام حسین(ع) با محوریت امام سجاد(ع) انجام دادند از عوامل مهم ماندگاری و زنده ماندن فرهنگ عاشورا بود، ادامه داد: امام سجاد (ع) به همراه حضرت زینب (س) نگذاشتند پیام های عاشورا به فراموشی سپرده شود، بلکه اهداف و اندیشه امام حسین (ع) را پرچم‌داری کردند و از کوفه تا شام و از شام تا مدینه برای مردم تبیین و تبلیغ کردند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با بصیرت افزایی که انجام دادند باعث شدند تا جهان بداند حسین (ع) برای دفاع از حق جانش را از دست داد، چرا که یزید حرف حق را قبول نکرد، بلکه با یک لشکر ۳۰ هزارنفری به دنیا نشان داد به هیچ‌چیز رحم نمی‌کند و حتی خانواده امام حسین (ع) را به اسارت بردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: دنیا باید بداند امام حسین (ع) از دین خدا دفاع کرد نه به طمع ثروت و منافع شخصی، بلکه به این دلیل که دین خدا به خطر افتاده و به فراموشی سپرده می‌شد.

وی اظهار کرد: اگر امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) نبودند قیام امام حسین (ع) در کربلا می‌ماند و به مقصد نمی‌رسید و اهداف امام حسین (ع) منتشر نمی‌شد، چراکه یزید می‌خواست امام حسین (ع) در کربلا کشته شود تا راه و رسم او به فراموشی سپرده شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: باید همواره از معصومین(ع) درس بگیریم تا برای ما الگو باشند، نباید مایوس شویم و باید بدانیم که نمی توانیم همانند معصوم باشیم، اما می توانیم در مسیر آنها قرار گیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha