پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت امام حسین (ع) عامل بیداری و بصیرت‌افزایی و تقویت بینش عمیق سیاسی جوامع بشری در طول تاریخ بوده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در میان جمعی از ایرانیان مقیم کشور آلمان به اهداف قیام سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: حماسه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) حاوی درس‌ها و پیام‌های فراوان و  ابعاد مختلفی است، یک بُعد آن سیاسی است که اصلی‌ترین آن ساقط کردن حکومت بنی‌امیه بود که یک حکومت جاعلِ فاسد و در حقیقت پایبند به اصول و ارزش‌های دینی نبودند و در حقیقت به نام اسلام مانند داعش در این زمان به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می‌زد.

وی افزود: امام حسین(ع) به عنوان کسی که جاری ساختن روح توحید در جامعه را وظیفه خود می­ دانست، و وقتی مشاهده می­ کرد توحید در جامعه مورد تاخت و تاز مطامع دنیوی خواص  قرار گرفته تلاش کرد چار ه ­ای برای نجات جامعه بیاندیشد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امام حسین(ع) با هدف احیای دین خدا قیام کرد تا به عالم ثابت کند تنها دین حنیف است که موجب نجات انسان می­شود و تجلی این دین امروز در اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت:  آنچه از بیانات امام حسین(ع) در روز عاشورا و در جریان سفر ایشان به سرزمین کربلا برمی ­آید این است که هدف ایشان از این قیام اجرای حاکمیت دین خدا در جامعه بود.

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان داشت: قیام امام حسین(ع) به ما نشان داد که هرچند چه عده کمی باشیم، اما اگر در برابر ظلم بایستیم نصرت خداوند شامل حال ما خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha