سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سردار مجتبایی

حوزه/ سردار مجتبایی گفت: هدف از برپایی مرکز پژوهشی دین و امنیت، پشتیبانی دین در برنامه‌های امنیتی در سطح ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سردار مجتبایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه هفته نیروی انتظامی در مقر فرماندهی این نیرو در قم برگزار شد، گفت: طی یکسال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است و ۱۱۸ قاچاقچی نیز دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش یک درصدی تصادفات طی یکسال گذشته در قم افزود: تلفات رانندگی طی یکسال گذشته ۹ درصد  کاهش داشته است.

سردار مجتبایی با اشاره به افزایش ۲ درصدی تعداد دستگیرشدگان در حوزه پلیس فتا افزود: ۹۵ درصد از گزارش‌های ارائه شده به پلیس فتا کشف می‌شود که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی بیان کرد: از میان دستگیرشدگان طی یکسال گذشته ۴۷ درصد شاغل و ۵۳ درصد بیکار، ۸۲ درصد ایرانی و ۱۸ درصد غیرایرانی و ۳۵ درصد سابقه‌دار و ۶۵ درصد بدون سابقه بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم ضمن بیان اینکه جرائم خشن در استان قم نسبت به سال‌های گذشته سیر نزولی داشته است، افزود: لازم است با افرادی که مرتکب جرائم خشن می‌شوند برخورد صد درصدی انجام گیرد همانگونه که تاکنون تمامی مرتکبین جرائم خشن دستگیر شده‌اند.

*برنامه‌های هفته ناجا

وی در خصوص هفته ناجا افزود: هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» از چهاردهم تا ۲۰ مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار می‌شود که طی این هفته ۱۲۴ برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، امنیتی،‌ ترافیکی و رفاهی برگزار خواهد شد.

سردار مجتبایی در خصوص برنامه‌های شاخص هفته ناجا افزود: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار با مراجع عظام تقلید، شرکت در نماز جمعه، تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده ایثارگران، عیادت از بیماران و بازنشستگان، افتتاح مرکز پژوهشی دین و امنیت از جمله برنامه‌های هفته ناجا در قم است.

*هدف از برپایی مرکز پژوهشی دین و امنیت

وی گفت: هدف از برپایی مرکز پژوهشی دین و امنیت پشتیبانی دین در برنامه‌های امنیتی در سطح ملی است، همایش پیاده‌روی و برگزاری مسابقات ورزشی برای کارکنان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

*تعریف جامع قرآن از امنیت
خاطر نشان می شود سرهنگ احمد صادقی  معاون هماهنگی ناجا استان قم نیز در ابتدای این نشست خبری گفت: مساله امنیت از مقولات مهمی است که دین مبین اسلام توجه خاصی به آن دارد؛ پیامبر اکرم(ص) امنیت و سلامت را دو نعمت مغفول می‎دانند که اهمیت و درک جایگاه ها آنها را برای همه ما لازم  و واجب کرده‎اند.
معاون هماهنگی ناجا استان قم بیان کرد: قرآن کریم در داستان حضرت ابراهیم(ع) بیان می‎کند، اولین چیزی که حضرت ابراهیم پس از بنای کعبه درخواست کردند، امن گرداندن این سرزمین بود.
وی گفت: قرآن کریم بر وجوه مختلف امنیت در ابعاد گوناگون تکیه دارد و امنیت را یکی از مهمترین نعمات الهی بر می‎شمارد؛ تدبر در آیات قرآن می‎تواند ما را با وجوه دیگری که به امنیت و ابعاد آن اشاره دارد، متوجه می‎سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha