سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه موضوع خانوده در اسلام از مباحث جدی و حائز اهمیت به شمار می رود، گفت: تریبون نماز جمعه ظرفیت بالایی برای تحکیم مبانی خانوده است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، صبح امروز در همایش مبانی تحکیم خانوده، در سالن همایش های کمیته امداد امام (ره)استان لرستان، با اشاره به اینکه لرستان مهد عالمان فقیه  و ستارگان درخشان علم و دانش و دین بوده است، گفت: شخصیت های بزرگی همچون ایت الله العظمی بروجردی (ره)، شیخ ابوالقاسم جاپلقی معروف به شیخ میرزای قمی، آیت الله کمالوند، آیت الله سید حسن طاهری، آیت الله شاهرخی و... تربیت یافته دیار لرستان هستند.

وی با بیان اینکه علماء و روحانیون همواره در میدان های مبارزه با طاغوت، ظلم و ستم و جهاد و شهادت پیشتاز بوده اند، خاطرنشان کرد: استان لرستان 60 شهید روحانی تحویل جامعه اسلام و انقلاب داده است .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: استان لرستان با دارا بودن 16 مدرسه علمیه برادران با 1450 طلبه و 13 مدرسه علمیه خواهران با 1650 طلبه و 18 تریبون نماز جمعه مشغول تبلیغ و تبیین معارف دینی در جامعه است .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه موضوع خانوده در اسلام از مباحث جدی و حائز اهمیت به شمار می رود، گفت: غفلت از این نهاد اساسی می تواند خطرات و جبران های آسیب ناپذیری به همراه داشته باشد و جامعه را به ورطه انحطاط بکشاند .

رئیس شورای حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه ظرفیت عظیمی در راستای ترویج مکارم اخلاقی و ارزشی برای خانوده است، گفت: ائمه جمعه از این ظرفیت برای ترویج و تحکیم بنیان خانوده استفاده نمایند .

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امرووز نرخ طلاق در جامعه بالا رفته است، خاطر نشان کرد: در لرستان این وضعیت به دلیل دارا بودن بافت عشایری و سنتی در خانوده ها بالا نیست و خیلی نگران کننده نیست .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان در پایان تصریح کرد: باید با ارائه راهکارهای مشاوره ای و ترویج ازدواج سالم و آگاهانه و همچنین ترویج مبانی دینی، آمار طلاق را در جامعه کاهش دهیم .

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha