پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علماء

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی پس از نا امید شدن از آمریکا به اروپا دل بسته اند، گفت: ما فقط باید به دنبال پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخل داشته باشیم و به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از فروش نفت بی نیاز و در هیچ زمانی نباید متکی به نفت نباشیم.

آیت الله مصطفی علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی یک روز هم آمریکا به ما حُسن نظر نداشته و همواره در صدد حذف جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار داشت: تمامی دولت ها و رؤسای جمهور آمریکا همین فکر را در سر داشته اند. چون در آمریکا تنها رئیس جمهور تصمیم گیرنده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در آمریکا مجلس و اتاق های فکر و سازمان اطلاعاتی مانند سیا و... ذی نظرند، گفت: در آنجا رئیس جمهور سمبلیک است و اهداف آنها را پیاده می کند. لذا رؤسای جمهور از کارتر گرفته تا هم اکنون که ترامپ بر مصدر کار است، همگی یک سیاست دارند اما تاکتیک هایشان مختلف و متفاوت است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: در ایران نیز، بسیاری به ویژه شخص امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این مطلب را به خوبی درک کردند. لذا امام(ره) فرمود که «آمریکا شیطان بزرگ است». یعنی این شیطنت جزو خمیر مایه و ذات آمریکاست.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز بد عهدی و بی عهدی آمریکا را کراراً تذکر داده اند، لذا هیچ زمانی نباید به آن خوش بین باشیم.

آیت الله علما با بیان اینکه مقصود ما از آمریکا سیاستمداران و دولت آمریکاست نه مردم آن سرزمین، گفت: دولتمردان آمریکا، دولتمردانی استعمارگر و مستکبرند که می خواهند به هر روش ممکن قدرت برتر بر روی کره زمین باشند. لذا باید همه ما بدانیم و بفهمبم و بشناسیم که با چه کسی طرف هستیم.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ضمن بیان اینکه بعضی ممکن است در برخی مقاطع به بعضی مواضع و تصمیمات خوشبین شده باشند، خاطر نشان کرد: برای امثال ما قضایای آمریکا هیچ تازگی ندارد و ما هیچ گاه این خوشبینی را پیدا نکرده ایم و نخواهیم کرد.

آیت الله علما با اشاره به مواضع و صحبت های اخیر ترامپ، گفت: اگر رفتار این انسان نا متعادل از وقتی که روی کار آمده است ببینید، متوجه خواهید شد که سبک بازی کردن، فرم حرف زدن و نوع توهین کردنش اصلا با رفتار یک رییس جمهور پخته و کارآشنا تناسبی ندارد.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه با تأکید بر اینکه حرکات و نظرات و نیات آمریکا همیشه محکوم است، ابراز داشت: ما در هیچ مقطعی نگاه خوش بینانه به آمریکا نداریم، اما در عین حال باید او را تدبیر و مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: امروز زبان مدیریت و زبان دیپلماسی نقش مهمی دارد که باید از آن در مقابله با دولتمردان آمریکا بهره گرفت و دولتمردان ما باید متناسب با حرکت آمریکا تصمیم گیری و اقدام کنند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه برخی پس از نا امید شدن از آمریکا به اروپا دل بسته اند، گفت: ما فقط باید به دنبال پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخل داشته باشیم و به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از فروش نفت بی نیاز و در هیچ زمانی نباید متکی به نفت نباشیم.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی 80 میلیون ایرانی متکی به کار ها و در آمد خودشان باشند، یاد آور شد: تأکیدی که مقام معظم رهبری این است که نگاه اقتصادی به داخل باشد و این مهم می طلبد که دولتمردان بر اساس همین اقتصاد مقاومتی زمینه را آماده و مردم اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha