شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری انتخابات هیئات مذهبی این استان در مرکز هشت شهرستان استان و در شهر سنخواست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری انتخابات شورای هیئت مذهبی اظهار داشت: پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی این استان جمعه پنجم آبان ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات شورای هیئت مذهبی با حضور اقشار مختلف مردم از فعالان فرهنگی و مذهبی در استان برگزار می‌شود که در حال حاضر تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: انتخابات هیئات مذهبی این استان در مرکز هشت شهرستان استان و در شهر سنخواست برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این انتخابات جمعه هفته جاری روز پنجم آبان ماه با حضور و نظارت ناظران و بازرسان و عوامل هیئت اجرایی در محل اداره تبلیغات اسلامی بجنورد برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری این انتخابات برای ما از اهمیت به سزایی برخوردار است و با توجه به این‌که اعضای هیئت مذهبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات قابل‌توجهی انجام می‌دهند نیاز است برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از ظرفیت‌های شورای هیئت‌های مذهبی به نحو احسن استفاده شود.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: افراد منتخب در این هیئت‌ها به مدت چهار سال مسئولیت سازمان‌دهی هیئت‌های مذهبی را به همراه دستگاه‌های مربوطه بر عهده خواهند داشت که نقش آن‌ها در بهبود وضعیت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید موردتوجه واقع شود چرا که هیئت‌های مذهبی در ارتقای اخلاق و پایبندی وظایف انسانی و اخلاقی بسیار مؤثر هستند.

وی افزود: شورای هیئات مذهبی نهادی است مردمی، متشکل از مسئولان هیئات مذهبی که بر اساس فرآیندی خاص تعیین می‌شوند و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه دین به فعالیت‌های فرهنگی، غیر انتفاعی، غیر حزبی و مطابق با اهداف و مأموریت‌های مندرج در اساسنامه شورای هیئات مذهبی می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی درباره وظایف شورای هیئات مذهبی، گفت: ساماندهی مسئولان هیئات مذهبی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی هیئات مذهبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد استحکام و تحکیم بنیان وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های هیئات مذهبی، استفاده از توان بالقوه و تجارب تمامی نیروهای هیئات مذهبی در طراحی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و دینی ازجمله وظایف این شورا است.

وی خاطرنشان کرد: این شورا همچنین تغذیه فکری جامعه هدف و ارائه طرح‌های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد، آسیب‌شناسی شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی و ارائه راهبردهای علمی برای زدودن آسیب‌ها توسط نیروهای مردمی هیئات مذهبی، افزایش مدیریت مشارکتی در تصمیم سازی‌های فرهنگی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دینی و همچنین جلب مشارکت و هدایت همکاری‌های مردمی از طریق صدور مجوز را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha