پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فضای مجازی

حوزه/رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: حضور روحانیون مستقر زمینه‌ساز جذب جوانان به مسائل دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی صبح امروز در جمع روحانیان مبلغ و مستقر اظهار داشت: حضور روحانیون مستقر زمینه‌ساز جذب جوانان به مسائل دینی است.

وی با اشاره به اهمیت حضور روحانیون مستقر در روستاها افزود: فعالیت‌های فرهنگی در مساجد با حضور روحانیون مستقر رونق می‌گیرد.

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر اینکه امروز جوانان سرمایه‌های بیبدیل کشور هستند که باید در مسائل دینی و اسلامی تقویت شوند گفت: اثرات فرهنگی و مذهبی حضور مبلغین در میان مردم و در کنار آن‌ها، بسیار سازنده و مطلوب است، لذا روحانیون باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون مستقر و استقرار در خانه‌های عالم از برکات انقلاب اسلامی است نصیب همه مردم به‌ویژه مناطق محروم شده است، اظهار داشت: وجود روحانی جوان، آگاه، و با تجربه در منطقه به‌عنوان روحانی مستقر برای برنامه‌ریزی فرهنگی و مذهبی در سطح روستا و مناطق روستایی امری ضروری است.

رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد یادآور شد: طرح گسترش روحانی در کشور به‌ویژه در شهرک‌ها و مراکز دهستان، از طرح‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی است.

وی تصریح کرد: این طرح که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری و ضرورت‌های جبهه فرهنگی، تبلیغی کشور بوده، در عمر کوتاه خود دستاوردهای فراوانی به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به وظایف روحانی مستقر گفت:  احیای مناسبت‌های ملی و مذهبی با مشارکت مردم، انجام فعالیت‌های قرآنی از طریق آموزش روخوانی، تجوید و تفسیر، شناسایی و سازمان‌دهی نیروهای مؤمن و خودی و ایجاد تشکل در بین آن‌ها، پیگیری امور دینی و تبلیغاتی روستاهای همجوار و نظارت بر روحانیون اعزامی برای تبلیغات مقطعی، همکاری با مراکز آموزشی و فرهنگی ازجمله وظایف روحانیون مستقر است .

وی مفاهیم ارزشمند دین مبین اسلام را چراغ راه هدایت بشریت خواند و افزود: هرچه ما بتوانیم با شیوه‌های نوین و جذاب این مفاهیم را به نسل جوان انتقال دهیم به همان میزان توانسته‌ایم بر وضعیت فرهنگی کشور اثرگذار باشیم.

رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد، انتقال مفاهیم دینی در حوزه فضای مجازی با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای ارتباطی را از دیگر اقدامات اثرگذار در توسعه ارزش‌ها در جامعه دانست.

وی ادامه داد: بحث فضای مجازی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که توصیه فرمودند، باید طلاب و روحانیون در فضای مجازی حضور پیدا کنند و این وظیفه آن‌ها است.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه استقرار روحانیان در روستاها منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: ازاین‌رو تلاش می‌کنیم زمینه استقرار مبلغ دینی را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان فراهم کنیم.

وی نقش طلاب و روحانیون را در تبلیغ دین اسلام بسیار خطیر دانست و خاطرنشان کرد: روحانیون همیشه در خط مقدم و در سخت‌ترین شرایط حضور پررنگ دارند و کار آن‌ها تبلیغ دین اسلام و دعوت جوانان به دفاع از اعتقادات دینی و اسلام ناب محمدی (ص) است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha