شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مهدوی پور

حوزه/رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و آثار و برکات این امر گفت:کتاب همزاد انسان بوده و هر زمان نامی از آن به میان آید، یاد انبیای الهی در ذهن انسان متجلی می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم مهدی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و آثار و برکات این امر اظهار داشت: کتاب همزاد انسان بوده و هر زمان نامی از آن به میان آید یاد انبیای الهی در ذهن انسان متجلی می‌شود.

وی کتاب را مهم‌ترین ابزار فرهنگی تقویت دین دانست و افزود: کتاب واژه‌ای آشنا در طول تمام تاریخ بشریت است و اشرف انبیاء الهی پیامبر گرامی اسلام و جاودانه‌ترین معجزه وی قرآن کریم است که نخستین آیه آن، با کلمه بخوان آغاز می‌شود و ملازم خواندن، کتاب است.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با اشاره به این که با اندکی تفکر در دین اسلام و قرآن، جایگاه کتاب و علم آشکار می‌شود، گفت: انسان موجود عاقلی است که خداوند خلق کرده و ظرفیت معرفت را دارد که از منابع دسترسی به این معرفت کتاب است. 

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد اظهار داشت: انسان با شناخت عبادت کرده و با راز و نیاز از غیر خداوند بی‌نیاز می‌شود، بنابراین تنها منبعی که معرف خداوند و شناخت ذات حق‌تعالی بوده، کتاب است.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با تأکید بر اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه گفت: کتاب باید به عنوان یک ارزش بین مردم تلقی شود.

وی کتاب را ارزشمندترین سرمایه برای زندگی انسان دانست و افزود: کسی که با کتاب مأنوس شود فردی ممتاز و برتر با ارزش‌های علمی، معنوی و فرهنگی است؛ بنابراین گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، جامعه‌ای پویا و پیشرو را در پی خواهد داشت.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با بیان این که متأسفانه محدودیت در دسترسی به منابع تخصصی به‌ویژه در شهرستان‌ها، آفت مطالعه است، گفت: باید وسعت عرضه کتاب در قالب نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی افزایش یابد.

وی اظهار داشت: به دلیل محدودیت در تهیه منابع، بسیاری از مردم مجبور به مراجعه به سایر استان‌ها هستند که این موضوع از آفات مطالعه است.

حجت‌الاسلام مهدوی پور تصریح کرد: در فرهنگ دینی و مذهبی نقش تربیتی کتاب اهمیت ویژه‌ای داشته و معجزه پیامبرش کتاب بوده و خداوند وحی خود را از طریق کتاب به بشریت عرضه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هر کتاب، گنجی است که محصول فرهنگ و تمدن تاریخ یک کشور به شمار می‌رود، بنابراین آن کشوری موفق خواهد شد که فرهنگ کتاب‌خوانی و کتاب نویسی را در تمام عرصه‌ها رشد دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha