چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
گفتمان

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از برگزاری ۴۰ جلسه گفتمان دینی در مدارس این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، اظهار داشت: ۴۰ جلسه گفتمان دینی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه در این استان از ابتدای مهرماه امسال تاکنون برگزار شده که بیش از هزار نفر از دانش آموزان در مقطع متوسطه در این گفتمان‌ها شرکت داشته‌اند.

وی افزود: این گفتمان‌های دینی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب، مهارت‌های زندگی و آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و فحشا در مقاطع متوسطه اول و دوم استان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری گفتمان‌های دینی و کلاس‌های آموزشی را در سه‌ماهه سوم سال جاری نیز انجام داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: نیازسنجی‌های لازم جهت بهره‌گیری از مبلغین و روحانیون جوان در مدارس هیئت‌امنایی سطح استان نیز انجام شده و به زودی با توجه به اعلام نیاز مدارس، اعزام مبلغین به محل‌های موردنظر، جهت انجام برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت در مدارس انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که توجه ویژه‌ای به بکارگیری ظرفیت‌های علمی و آموزشی استان در برگزاری چنین جلساتی انجام شده، اظهار داشت: در این گفتمان‌ها از ظرفیت علمی و آموزشی اساتید سطح استان و همچنین اساتید کشوری به بهترین شکل انجام شده تا با آموزش‌های به‌موقع و مناسب از بروز آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد، فحشا و حاشیه‌نشینی جلوگیری به عمل آید.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اهمیت برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها، تصریح کرد: گفتمان دینی یکی از شیوه‌های بسیار نو برای ایجاد ارتباط، تعامل و تبادل اطلاعات است.

وی گفت: برنامه گفتمان دینی یکی راهی برای پاسخگویی چهره به چهره و مستدل به سؤالات و شبهات دینی و نیازهای فکری و فرهنگی گروه‌های مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برنامه گفتمان دینی با هدف ایجاد فضاهای مناسب با ارائه مدل کاربردی به فرهنگ‌سازی اندیشه ورزی برای مدارس طراحی شده و در این برنامه کمک به رشد فرهنگی و فکری مدارس به‌عنوان یکی از محورهای فرهنگ‌سازی در جامعه مورد توجه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha