پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پدافند غیرعامل

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در حقیقت همان دفاع است، گفت: فعالان پدافند غیرعامل به‌نوعی سربازان گمنام هستند.

به گزارش خبرگزاری «حــوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در جمع مسئولان پدافند غیرعامل استان، اظهار داشت: پدافند غیرعامل در حقیقت همان دفاع است و فعالان این مجموعه نیز، به‌نوعی سربازان گمنام هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: فعالان پدافند غیرعامل کارهای اساسی انجام می‌دهند؛ اما مردم در زمان عادی و مواقع غیر بحرانی چندان در جریان این اقدامات قرار نمی‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل با جدیت بیشتری انجام شود، افزود: با وجود فرصت‌های زیادی که در جامعه ما به عنوان یک جامعه دینی برای فرهنگ‌سازی پدافند غیر عامل وجود دارد، آگاهی بخشی در این حوزه به‌خوبی انجام نشده است.

امام‌جمعه بجنورد اظهار داشت: جامعه باید با پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شده و جلوه‌های آن را بشناسد، چراکه ضروری است مردم وظیفه خود را در این زمینه بدانند، این مفهوم برای آن‌ها هضم شود و تکلیف‌ها روشن شود.

وی گفت: باید فرهنگ جامعه به‌اندازه‌ای رشد کند که این موارد به فرهنگ تبدیل شود، همانند کمربند ایمنی که اکنون تقریباً جزء اولیات زندگی ما شده است؛ چرا که در این زمینه کار زیادی صورت گرفت.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: پدافند غیرعامل باید جزء فرهنگ عمومی جامعه شده و مردم آن را در تمام شئون و بخش‌های زندگی باور و اجرایی کنند.

وی بیان داشت: بحث پدافند غیرعامل باید اطلاع‌رسانی بیشتری شود تا مردم بیشتر با آن آشنا شوند و جزء فرهنگ عمومی ما شود؛ زیرا این موضوع مهم و زیربنایی است.

 امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت پیش‌بینی‌های لازم برای نهادینه شدن بیشتر امنیت در جامعه اسلامی، تصریح کرد: همه بخش‌های کشور ازجمله اقتصادی، خدماتی، سیاسی و غیره باید در وضعیت امنیت باشند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در حقیقت همان دفاع است، گفت: پدافند غیرعامل دفاع جانانه‌ای است که در زمان بحران‌ها خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل استان، اصل پدافند غیرعامل را بسیار مهم و حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: تمامی افراد جامعه در دو بعد فردی و اجتماعی باید این اصل را رعایت نمایند و در این عرصه بیش‌ازپیش بکوشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha