شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش «متحد برای ترویج صلح و همبستگی بین مذاهب» در اسلام‌آباد برگزار شد

حوزه/همایش «متحد برای ترویج صلح و همبستگی بین مذاهب» با حضور نمایندگانی از ادیان، نمایندگان پارلمانی، دانشگاهیان، علما و شخصیت‌های مذهبی در اسلام آباد برگزار شده و شرکت کنندگان به ترویج مدارای مذهبی در جامعه و مبارزه با سخنرانی نفرت تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از pakistantoday، در همایش میان ادیانی با عنوان « متحد برای ترویج صلح و همبستگی بین مذاهب» در اسلام‌آباد پاکستان سخنرانان و مبلغان، به اتفاق آرا اعلام کردند «اسلام آوردن اجباری»در اسلام مجاز نبوده و استفاده از هر گونه اجباری برای تغییر ایمان در شریعت جایگاهی ندارد.

سخنرانان این همایش بر انسجام اجتماعی و یکپارچه‌سازی شهروندان غیر مسلمان با مسلمانان در پاکستان تاکید کردند. نمایندگانی متعلق به ادیان و احزاب و گروه‌های مختلف، نمایندگان پارلمانی، دانشگاهیان، علما و شخصیت‌های مذهبی و شناخته شده در این همایش حضور داشتند.

این همایش با همکاری دانشگاه بحری، وزارت امور دینی و هماهنگی بین مذاهب در پاکستان، سازمان توسعه جوانان «برگرد» و سایر نهادهای مربوطه برگزار شده بود.

شرکت‌کنندگان در این همایش به ترویج فرهنگ تحمل، مدارا و پذیرش ادیان دیگر در جامعه توافق کرده و کثرت گرایی را کلید تشکیل یک جامعه پویا دانستند و بر ضرورت ریشه کن سازی نفرت از جامعه تأکید کردند. آنها اعلام نمودند که نفرت ساختار اجتماعی جامعه را نابود می‌کند. آنها همچنین خواستار تغییر برخی کتب مدارس در آموزش و پروش و حذف مطالب «ترویج دهنده نفرت» از برنامه آموزشی که ذهن جوانان را آلوده می‌سازد شدند.

شهریار افریدی عضو مجلس ملی پاکستان در این همایش گفت: واژه اقلیت باید از طریق فعالیت‌های فرهنگی، هنری، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و مستندها، همدلی میان ادیانی را ترویج دهد.

وی در ادامه افزود: همه شهروندان صرف نظر از دین و اعتقاد مذهبی‌شان باید از آسیب‌ها در امان بمانند. و اقلیت‌ها باید آزادانه حق انجام اعمال مذهبی شان را داشته باشند و بدون تبعیض در محل کارشان قادر به فعالیت باشند.

در پایان شرکت کنندگان به اتفاق آرا اعلام کردند باید به سخنرانی‌های نفرت محور در جامعه پاکستان پایان داده شود و ترویج کنندگان نفرت باید براساس قانون مبارزه با تروریسم سال 1997، به عنوان دشمن مردم، مجازات شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha