شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار سردارجلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور

حوزه / رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: متأسفانه بعضی شغل ها و صندلی ها دردست افرادی است که از آن شغل اطلاعات چندانی ندارند، و نظام صدمات زیاد ازاین افراد بی صلاحیت دیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی صبح امروز در دیدار سردارجلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور که درقم برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم این ملاقات ها بابی  برای ارتباط با حوزه و پدافند غیرعامل باشد گفت: همان اندازه که بسیج در مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مراکز علمی و ادارات دولتی  حضور پر برکت دارد، پدافند غیرعامل هم باید این گونه عمل کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) باتاکید براینکه پدافند غیرعامل معنای عامی دارد و رسالت آن تنها در مسائل نظامی خلاصه نمی شود، افزود: لازم است این سازمان درسیاست های که برای نظام تنظیم می شود، حضور جدی و فراگیرداشته باشد.

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: دین، از پدافند غیرعامل استفاده های زیادی کرده است. اسلام تاکید دارد کسی که می خواهد به تکلیف برسد لازم است مسائل دینی و عبادی را یاد گیرد، تحلیل سخن این است؛ اگرانسان ازابتدا با شریعت مأنوس و همراه باشد و مسائل شرعی را بداند، می تواند فعالیت دینی و شرعی را به راحتی انجام دهد؛ این نشان از اهمیت و وجوب یادگیری مسائل شرعی است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه بشردرمواجه با خطر که به از بین رفتن جان و مال می انجامد، لازم است توجه داشته باشد، اظهارداشت: در کشور مسائلی مانند تراریخته یا همان آمیخته کردن مواد غذایی و میوه ها با بعضی مسائل پیش می آید و مردم سوال می کنند و انتظارات هم دراین نوع مسائل ازحوزه و مراکز علمی و بهداشتی زیاد است؛ بهرحال باید سازمانی پاسخ گو باشد و یکی ازسازمانهای پاسخ دهنده پدافند غیرعامل است؛ این سازمان می تواند در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد وپاسخ داشته باشد.

رئیس مرکزفقهی ائمه اطهار(ع) در مبارزه با مفاسد اقتصادی، علی رغم تاکید رهبر انقلاب در این دست مسائل به نتیجه دلخواه نرسیده ایم افزود: موضوع پدافند جایگاه مهمی درجامعه دارد، باید جایگاه این بحث را مشخص کرد تا بتواند کارهای مهمی درجامعه انجام دهد، مانند بسیج که در هر ساختار و اداره است، پدافند هم باید این گونه باشد و مردم با کارکردهای پدافندآشنا باشند.

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد:از دیگر رسالت های پدافند این است که هرکس وارد هر مسئولیت و جایگاهی نشود؛ متأسفانه بعضی شغل ها و صندلی ها دردست افرادی است که از آن شغل اطلاعات چندانی ندارد و نظام صدمات زیاد از این افراد بی صلاحیت دیده است.

استاد حوزه با بیان اینکه رشد هر مجموعه بدر گرو مدیر لایق آن است و این امرزمانی محقق می شود که ظرفیتها شناسایی شود، گفت: اگر هرمدیری ظرفیت های بخش مدیریتی راشناسایی کند، قطعا موفقیت آن مدیر دو چندان خواهد بود و کشور هم از آثار او بهره خواهد برد.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهارداشت: لازم است برای موفقیت سازمان پدافند عامل همه مسئولین نظام با این سازمان همکاری داشته باشد تا بیش از این نظام از این برکات بهره ببرد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha