دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، محوریت ایران اسلامی در محور مقاومت و تنهاتر شدن آمریکا را نشانی از قدرت انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‏ الله حسینی بوشهری امام جمعه قم امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: همگان به چشم خود دیدند آنچه که رهبری در طی سال های قبل فرمودند به واقعیت پیوست و روشن شد که به آمریکا نمی توان اطمینان کرد و به همگان ثابت شد آمریکا قابل اطمینان نیست و حتی هم پیمانان این کشور هم می گویند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

امام جمعه قم افزود: استکبار جهانی به دنبال این بود که انقلاب ما پیروز نشود و یا اینکه انقلاب را مهار کند و آنها می خواستند محاسبات مسئولان ما را تغییر دهند و همه اینها به واقعیت نپیوست و امروز حرکت جدید را آغاز کرده اند و باید پرسید این عصبانیت برای چیست؟

آیت الله حسینی بوشهری افزود: این عصبانیت به این خاطر است که احساس می کنند قافیه را باخته اند و قدرت خود را از دست داده و جمهوری اسلامی قدرتمند تر شده، در منطقه اتفاقی رخ نمی دهد جز با اراده جمهوری اسلامی و همین امر موجب عصبانیت آنها شده است.

وی گفت: امروز ایران محور مقاومت در منطقه است و آمریکا در دنیا تنهاتر از همیشه است و این عظمت کشور ما را نشان می دهد.

امام جمعه قم به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که باید مراقب باشید و از آمریکا غفلت نکنید که اگر فرصت کنند به عراق ضربه می زنند و ما هم باید همیشه در صحنه بمانیم و از انقلاب دفاع کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، تصریح کرد: هر ساله میلیون ها نفر با پای پیاده در مسیر عشق قدم می نهد و یک اجتماعی عظیم دینی را ایجاد می کنند.

وی افزود: به حمدالله امروز اربعین به نماد قدرت و نماد عظمت شیعه در جهان تبدیل شده است، باید از ظرفیت اربعین استفاده کنیم و در راستای احیا و گسترش ارزش های اسلامی بکوشیم و از اربعین بهره ببریم.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در اربعین روحیه تعاون و همکاری در اوج است و تبلیغ معارف دین و قدرتنمایی و قدرت تاریخی اربعین باید از این ظرفیت استفاده شود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه بیان کرد: مسئولان نیز در این زمینه بسیار نقش آفرین هستند و نقش و جایگاه آنها بسیار مهم است؛ حال که این مردم ما با شور و عشق پیاده روی را دنبال می کنند، از مسئولان انتظار است که کارهای دیگری انجام دهند.

وی افزود: حال که مردم اقبال می کنند نباید کرایه ها را دوبرابر کنند، این چه ادبیاتی است، این عشق شیعه است و هر چه داریم باید در اختیار شیعیان قرار دهیم.

وی با تقدیر از ستاد نماز جمعه قم هم برای میزبانی از زائران اربعین بیان کرد: در این مکان مقدس زائران اربعین پذیرایی می شوند و مدت زمانی که در مسیر حرکت به سمت مرز عراق و کربلا هستند را در این محل اقامت می گزینند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سنن خوب و متعالی و دینی در فرهنگ تشیع و کشور گفت: باید قدر این سنت های نیک را بدانیم و برای ترویج آنها پیشگام باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از راه های نهادینه کردن سنن الهی و دینی آن است که با فعالیت های فرهنگی فاخر دینی به توسعه و ترویج فرهنگ ناب ناب تشیع کمک کنیم ؛از جمله اینکه به نیابت از هر شهید در مراسم اربعین شرکت کنیم و بدانیم که اگر شهدا نبودند راه کربلا باز نمی شد.

امام جمعه قم با ذکر این مطلب که تلاش در عرصه توسعه و ترویج دین، یک وظیفه همگانی است اظهارکرد: تلاش در عرصه دین یک مسئولیت است و همه باید از کوتاهی در این زمینه پرهیز کنیم.

وی افزود: باید مراقبت همه جانبه نسبت به دین داشته باشیم و به شبهات پاسخ دهیم، پاسداران و تقویت کنندگان دین خدا کسانی هستند که بر حاکمیت دین در جامعه تاکید دارند و پای کار می ایستند.

امام جمعه قم در ادامه به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: به نقلی این روز به عنوان روز شهادت است و پیامبر(ص) در رسای ایشان می فرمایند که حسن از من است و من هم از حسن است، کسی که حسنم را دوست بدارد خدا او را دوست می دارد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ایشان مسئولیت امامت را در شرایط سختی پذیرفت، امام به خاطر خیانت یارانش مجبور به صلح می شود و این یاران خیانت کار به معاویه نامه می نویسند که اگر اجازه دهید امام را دست بسته به تو تحویل می دهیم.

وی همچنین به سالروز شهادت شهید مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: ایشان در سن 48 سالگی از دنیا رفته و مرگ مرموزانه ای که آن روزها مطرح می شد، چقدر آثار دارد و آن رحلت جان تازه ای به نهضت ما داد که امام راحل فرمود این موضوع از الطاف خفیه الهی بود.

آیت الله حسینی بوشهری به سالگرد شهادت عماریاسر اشاره کرد و گفت: ایشان یار امیرالمومنین(ع) بود و خودش را سرباز فداکار امام می دانست و نهیب می زد به خواصی که جایگاه حضرت را درک نمی کردند که بسیار ارزشمند بود و باید سرلوحه کار ما باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha