جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سوگواره امام حسن ع

حوزه/ سومین همایش با عنوان «حماسه صبر» با حضور آیت‎الله فاضل لنکرانی و مادحان و شاعران آیینی کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سومین همایش سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «حماسه صبر» با حضور علما، فضلا، شعرای آیینی کشور و مداحان برجسته قم و کشور برگزار شد.

این مراسم  که شب گذشته با حضور آیت‎الله فاضل لنکرانی، امیرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی، اساتیدحوزه، حاج علی انسانی، استاد مجتهدی، سید مجید بنی فاطمه و اقشار مختلف مردم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

آیت‎الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه نامگذاری یک روز در سال به نام امام حسن(ع) مهم است، بر لزوم استفاده شاعران و مادحان اهل بیت(ع) از معارف ناب کریم اهل بیت(ع) تاکید کرد.

وی بیان کرد: در این روز باید فضایل امام حسن(ع) برای مردم بیان شود؛ زیرا بسیاری از مردم و هنرمندان هنوز با ابعاد خاص زندگانی این امام همام آشنا نیستند.

در این مراسم شب شعر که ویژه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، شعرای آیینی کشور از جمله حاج علی انسانی، استاد مجتهدی، حامد عسکری، فیاض حسنلو، سید حمید برقعی و... به اجرای اشعار آیینی پرداختند و در نهایت سید مجید بنی فاطمه از مادحین برجسته کشور به مداحی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha