شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام هاشمی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: روحانیون و طلاب باید در مسیر پیاده روی اربعین نیازهای معنوی زائران را برطرف کرده و پاسخگوی سوالات آنان باشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام سید ضیا الدین هاشمی، امروز در جمع طلاب و روحانیون اعزامی به مراسم پیاده روی اربعین که در دفتر امام جمعه شهرستان آوج برگزار شد، گفت: در پیاده روی اربعین حسینی عاشقان اهل بیت(ع) از کشورهای مختلف دنیا حضور دارند و  امروز تمام کسانی که می خواهند با ظلم مبارزه کنند به حسین(ع) تاسی می کنند و مسیر کربلا را با پای پیاده طی می کنند.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج خاطرنشان کرد: مردم عراق بعد از فروپاشی رژیم بعث، پیاده روی اربعین را دوباره در پیش گرفتند، البته در اوایل مردم این کشور تنها مسیر نجف تا کربلا را با پای پیاده طی می کردند، اما در حال حاضر  زائران کشورهای مختلف در این مراسم شرکت می کنند.

امام جمعه شهرستان آوج اظهار کرد: بدون شک پیاده روی اربعین موجب شناخت مردم از امام حسین(ع) می شود، اگر چه رسانه های دنیا در خصوص پیاده روی اربعین سکوت کرده اند و اصلاً نمی توانند تحلیلی در مورد این حرکت داشته باشند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: امروز شاهدیم که مردم از اقصی نقاط دنیا در مراسم  پیاده روی اربعین حضور پیدا می کنند و حتی پا برهنگان و مستضعفین نیجریه که توان حضور در این مراسم را ندارند، مشابه این مراسم را در کشور خود برگزار می کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که امام حسین(ع) پرچمدار مبارزه با ظلم بوده است، امروز مراسم پیاده روی اربعین به محل تجمع مظلومان، پابرهنگان و ستمدیدگان جهان تبدیل شده است.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج در پایان گفت: روحانیون و طلاب باید همراه جمعیت باشند و در این مسیر نیازهای معنوی زائران را برطرف کرده و پاسخگوی سؤالات آنان باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha