پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام افشار

حوزه/ مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین گفت: اجر و پاداش دنیوی و اخروی زیارت امام حسین(ع) منوط به معرفت است و هرکس معرفتش بیشتر، اجر و پاداشش بیشتر خواهد بود، چرا که معرفت باید در همه صحنه‌های زندگی از ریز و درشت حاکم شود تا مورد رضایت امام حسین(ع) قرار گیرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت السلام عباس افشار صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های اربعین حسینی در کربلای معلی و در جمع اعضای امور فرهنگی موکب رهروان حضرت زینب(س) شهرستان اقبالیه و انصار الولایه شهرستان آستان اشرفیه اخلاق خوب در خانواده و حسن سلوک با دوستان و همکاران و همسایگان را از آثار معرفت به امام(ع) دانست: نماز اول وقت، انس با قرآن، دعا و نیایش از برنامه‌های فرهنگی اصیل امام حسین(ع) در شب عاشورا بود، ما نیز باید این شیوه را در پیش بگیریم.

وی افزود: زیارت باید سرآغاز زندگی نوینی باشد و پس از آن انسان با الگو‌گیری از امام معصوم(ع) که میزان سنجش اعمال و اعتقادات زائر است، متحول شود، زیرا زائر باید پس از سفر رفتارش متناسب با رفتار ائمه معصوم (ع) باشد.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین ادامه داد: ما در مورد سیدالشهدا(ع) فقط از شهادت و شجاعت او صحبت می‌کنیم، اما زندگی ایشان ابعاد دیگری هم دارد و باید برویم سیره اخلاقی ایشان، نحوه برخورد او با اطرافیان، نحوه برخورد او با همسر، نحوه برخورد او با همسایگان، نحوه برخورد او با مردم عادی را مطالعه کنیم و آن را در زندگی اجرا کنیم.

حجت الاسلام افشار در ادامه به داستانی زیبا از گذشت امام حسین(ع) اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از خدمتگزاران گلی از باغ و ملک شخصی امام حسین(ع) چید و به ایشان تقدیم کرد و حضرت این گل را گرفت و در پاسخ این هدیه، او را آزاد کرد. حر(ع) چه زمانی برگشت؟ وقتی دل ها را لرزاند، وقتی اشک‌ها را جاری کرد.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین بیان داشت: به زیارت کسی آمده‌ایم که در بحبوحه جنگ به او خبر می دهند که ظهر شده، امام آن فرد خبر دهنده را دعا می‌کند و می‌گوید خدایا او را از مصلین قرار ده. زائر امام حسین(ع) باید حتما نمازش اول وقت باشد.

وی با اشاره به ایستادگی اصحاب سیدالشهدا(علیه‌السلام) پای ولایت حضرت گفت: در این موضوع هم باید خودمان را محک بزنیم و ببینیم چقدر حاضریم برای دفاع از ولایت از جان و مال خود هزینه کنیم و در زندگی‌مان تا چه حد با اباعبدالله(علیه‌السلام) صداقت داریم.

حجت الاسلام افشار اربعین را دارای ظرفیت بسیار عظیمی دانست که اگر سال های متمادی برای این حماسه عظیم برنامه ریزی شود، همچنان ظرفیت های خالی برای کارکردن دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha