یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه ـ معاون پژوهش حوزه علمیه کردستان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمنان می خواهند مردم که بزرگترین پشتوانه این مملکت هستند را با ایجاد مشکلات و تحریم های اقتصادی ناراضی کرده و تمام معضلات را معطوف نظام نمایند و از این طریق نظام اسلامی ما را دچار بحران کنند.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کردستان، اظهار داشت: امام باقر(علیه السلام) می فرمایند:« الکمال کل الکمال التفقه فی الدین و تقدیر المعیشه و الصبر علی النائبه»؛ بالاترین درجات کمال یک فرد در سه چیز محقق می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان افزود: این سه مهم از دیدگاه امام باقر(ع) شامل فهم عمیق از دین که برنامه زندگی بشر است و تا انسان با این برنامه آشنا نباشد، نمی تواند زندگی مطلوبی در دنیاو آخرت داشته باشد و دیگری اندازه گیری و محاسبه گری با توجه به شرایط زندگی و سومین مورد صبر بر ناملایمات و مشکلات است.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: با توجه به این فرمایش امام باقر(علیه السلام) یکی از اموری که موجب کمال و پیشرفت هر انسان و البته در مقیاس کلان یک جامعه است، بحث تنظیم و اندازه گیری در امور مادی زندگی است، یعنی هر جامعه و خانواده ای که بخواهد بدون دردسر و مشکلات ادامه مسیر داده و به سوی کمال و پیشرفت قدم بردارد باید امکانات خود را سنجیده و بر اساس آن مسیر حرکت خود را تنظیم کند که این خود هنر یک فرد یا یک دولت است.

حجت الاسلام شریفی خواه ادامه داد: الحمدلله با توجه به این که خدای متعال رهبری حکیم به ما عنایت کرده که دین شناس و موقعیت شناس و آشنا به زمانه و امکانات و شرایط کشور می باشد و دشمنی دشمنان را به خوبی رصد می کنند، سال هاست که ایشان بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و راهکارهای آن را نیز به دولتمردان گوشزد کرده اند چرا که دشمنان جمهوری اسلامی تمام سعی خود را معطوف ضربه زدن به اقتصاد جامعه ما کرده اند.

وی تصریح کرد: دشمنان می خواهند مردم که بزرگترین پشتوانه این مملکت هستند را با ایجاد مشکلات و تحریم های اقتصادی ناراضی کرده و تمام معضلات را معطوف نظام نمایند و از این طریق نظام اسلامی ما را دچار بحران کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان افزود: بنابراین ما به عنوان شیعه که داعیه پیروی از اهل بیت(علیهم السلام) را داریم اگر به همین روایت امام باقر(ع) عمل کنیم و با توجه به امکانات کشور عزیزمان اقدام کنیم که موجب تقویت اقتصاد داخلی ما گردد از قبیل توجه به تولید داخل، خرید تولیدات داخلی، توجه به طرح ها و استعدا دهای جوانان کشور و جلوگیری از اسراف و تبذیر کنیم، ان شاءالله مشکلات مملکت کاهش یافته و دشمن نیز حربه اش کند خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha