پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم ـ مسئول واحد قرآن و حدیت حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا یعنی زنده نگه داشتن حس ایثار است که با تقوا به دست می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت حسین فهمیده صبح امروز در مدرسه شهید اقبال وطن خواه سنندج برنامه ای به همین مناسبت برگزار شد.

در این مراسم، مسئول واحد قرآن و حدیت حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: آنچه که باعث شد نام و یاد شهید حسین فهمیده اینگونه ماندگار بماند و رهبر کبیر انقلاب از ایشان به عنوان رهبر یاد کند، تقوای او بود.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم افزود: وقتی تقوا که به معنای پرهیز از حرام است، این امر در زندگی ها نهادینه شود، آن زمان حس ایثار گری در فرد بیدار شده و به راحتی می تواند از حلال هم به خاطر خدا بگذرد؛ همانند شهدا که همگی نه تنها از حرام بلکه از حلال هم بخاطر خدا گذشتند.

این کارشناس امور قرآنی تاکید کرد: متاسفانه امروزه خیلی افراد هستند که نه این که از حلال نمی گذرند، بلکه به خاطر به دست آوردن حرام با خدای خود درگیر هستند و اسم حرام را با حلال عوض می کنند، اگر به آنها گفته شود چرا دروغ می گویید؛ می گویند مصلحت است، اگر به آنها بگویید چرا رشوه می گیرید؛ می گویند هدیه است و با این اسم عوض کردن ها خود را به ورطه هلاکت می کشانند.

مسئول واحد قرآن و حدیت حوزه علمیه استان کردستان گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا یعنی زنده نگه داشتن حس ایثار که با تقوا به دست می آید، اگر تقوا به عنوان یک مهم مورد توجه قرار بگیرد هیچ کس جای حلال و حرام را عوض نمی کند و مطمئنا " لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَوْكَرِهَ الْمُشْرِكونَ " به زیبایی خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه سخنان خود با اشاره به مقام والای جانبازان، عنوان کرد: متاسفانه خیلی از دانش آموزان که فرزند جانباز هستند از بیان این مطلب ابا می ورزند و آن را پنهان می کنند، از ترس این که مبادا دیگر دانش آموزان او را مورد تمسخر قرار دهند و بگوید تو با سهمیه پدرت به اینجا آمده ای.

وی تصریح کرد: بنده به این دانش آموزان می گویم که هرگز این مهم را مخفی نکنند و با افتخار آن را فریاد بزنند و اگر کسی چنین مطالبی را بیان کرد، به او بگوید که پدر من به خاطر اسلام و دفاع از میهن به جبهه جنگ رفت و به عنوان مثال دست خود را از دست داد، دست سالم پدر تو چند؟ بگو که حاضرم دست معلول پدرم را با دست سالم پدرت عوض کنم در عوض تو از سهمیه من استفاده کن.

گفتنی است در ادامه این مراسم؛ زنگ ایثار و شهادت توسط یکی از فرزندان شهدا در مدرسه مذکور نواخته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha