جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ غرفه خبرگزاری حوزه در هفتمین روز نمایشگاه مطبوعات-۱

حوزه/ مدیر روابط خارجی مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت: امروز جنگ اصلی در دنیا جنگ رسانه ای و تبلیغات می باشد و جنگ نظامی مانند سابق شاید جواب ندهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب، مدیر روابط خارجی مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور در بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های رسانه رسمی حوزه گفت: امروز جنگ اصلی در دنیا جنگ رسانه ای و تبلیغات می باشد و جنگ نظامی مانند سابق شاید جواب ندهد.

وی افزود: بسیاری از کشورها در کنار تقویت مراکز نظامی و تسلیحاتی خویش به رسانه و تبلیغات نیز اهمیت ویژه می دهند  چرا که می دانند رسانه برد بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب تاکید کرد: گرچه ملت ایران صاحب یک تمدن بزرگ است، اما هنوز با آن فرهنگ مطلوب فاصله زیادی داریم و انتظار می رود که بزرگی این تمدن اسلامی را به دیگران نیز برسانیم.

خبرگزاری حوزه خلاء نبود یک رسانه قوی در حوزه را به خوبی پر کرده است

مدیر روابط خارجی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه با اشاره به اهمیت وجود یک رسانه قوی و حرفه ای در حوزه های علمیه گفت: خوشبختانه با وجود رسانه رسمی حوزه این خلاء تا حد زیادی برطرف شد و امیدواریم که با برنامه های خوب و مفید و اطلاع رسانی دقیق بتواند مطالبات حوزویان و عموم مردم با برطرف نماید.

حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب تاکید کرد: امروزه مردم از روحانیت سوالات زیادی دارند و همه ما مسئولیت سنگینی برعهده داریم؛ باید کارشناسان فرهیخته ای تربیت شوند تا به اصطلاح  قرآن، با زبان قوم صحبت کرده و پاسخگوی نیازهای جامعه در عرصه های فرهنگی و دینی باشد.

مردم به حوزه و روحانیت علاقه دارند

وی گفت: رسانه حوزه باید سعی کند که مخاطب خودش را پیدا کند و بتواند در دل مردم جایگاه مناسب خود را پیدا کند چرا که مردم  علی رغم همه تبلیغات مسموم دشمنان هنوز هم به حوزه و روحانیت علاقه مند هستند.

لزوم تقویت رسانه رسمی حوزه

مدیر روابط خارجی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه با بیان اینکه رسانه حوزه باید بیش از پیش تقویت شود گفت: خبرگزاری حوزه باید تقویت شود و همه جا حضور موثر داشته باشد؛ این رسانه باید سعی کند جامعه روحانیت را به میان مردم بیارود؛ امروز انتظار می رود که در هر نمایشگاه و اجتماعی که جمعی از مردم حضور دارد حوزه های علمیه  و روحانیت نیز حضور داشته باشند.

وی  تاکید کرد: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به اخلاق عملی نیاز داریم  و رسانه ها به ویژه رسانه حوزه در این زمینه می تواند نقش عمده ای ایفا نماید.

مدیر روابط خارجی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه با بیان اینکه حوزه باید حضور پر رنگ تری در عرصه بین الملل داشته باشد تاکید کرد: حضور حوزه و به ویژه رسانه رسمی حوزه با حضور جدی تر خود در عرصه بین الملل خواهد توانست تا حد زیادی توطئه های دشمنان مکتب اهل بیت(ع) را خنثی کند.

مردم دنیا و برخی از نظام های دنیا به دنبال الگوگیری از ایران هستند

حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب در بخش پایانی سخنان خود گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و مکتب اهل بیت(ع) امروز در دل مردم دنیا نفوذ کرده و مردم واقعا علاقه مند به آشنایی با مکتب اهل بیت(ع) هستند ومردم دنیا و برخی از نظام های دنیا خواهان الگوگیری از ایران هستند.

شایان ذکر است، خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه رسمی حوزه های علمیه نیز همچون دوره های گذشته، با هدف گسترش تعاملات در فضای رسانه ای کشور و اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه های علمیه جهان تشیع، در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات، حضور فعال دارد..

غرفه خبرگزاری حوزه همچنین در طول برگزاری نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات لاوه بربرگزاری سلسله نشست های تخصصی، میزبان شخصیت ها و مسئولان ارشد حوزوی و کشوری، به عنوان «میهمانان ویژه»  و عموم بازدیدکنندگان از نمایشگاه خواهد بود.

علاقمندان می توانند برای بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، به مصلای امام خمینی(ره) تهران، شبستان اصلی، راهروی 9، غرفه 159 مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha