جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه و میراث فرهنگی

حوزه/ جلسه مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با مدیرکل میراث فرهنگی این استان در رابطه با ابنیه و مراکز متعلق به حوزه که در مناطق تاریخی شهر کرمانشاه واقع شده اند، برگزار و در این رابطه تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، جلسه مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با مدیرکل میراث فرهنگی این استان در رابطه با ابنیه و مراکز متعلق به حوزه که در مناطق تاریخی شهر کرمانشاه واقع شده اند، برگزار و در این رابطه تبادل نظر شد.

حجت الاسلام صادق ایرانی در این جلسه با تأکید بر ضرورت حفظ  آثار تاریخی، عنوان کرد: باید به ضوابط میراث فرهنگی پایبند باشیم، اما در عین حال از ظرفیت های قانونی نیز برای بهسازی و پیشرفت ابنیه بهره ببریم.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر ضرورت توسعه حوزه های علمیه، افزود: می توانیم برخی از زمین هایی که از گذشته متعلق به حوزه بوده و در اراضی تاریخی واقع شده، بر اساس توافقاتی با اراضی دیگر تبدیل نماییم.

وی همچنین توسعه فضای آموزشی حوزه علمیه کرمانشاه را ضروری دانست.

 بالایی، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز در این جلسه همکاری بین حوزه علمیه و میراث فرهنگی را شایسته تقدیر دانست و اظهار کرد: برگزاری این جلسه قبل از هرگونه اقدامی در مجموعه آثار تاریخی مایه خوشوقتی است.

وی ادامه داد: هرگونه تغییر و تحول در اسناد ملکی ابنیه ای که از قبل به میراث فرهنگی اعلام شود و با قوانین مخالفتی نداشته باشد، از سوی میراث مجوز صادر خواهد شد تا شاهد تشکیل پرونده و ارجاع به مراکز قضایی نباشیم.

بالایی خاطرنشان کرد: مردم روحانیون را دوست دارند و از آنجایی که در اکثر محلات حداقل یک روحانی که بین مردم آمد و شد داشته باشد، وجود دارد، مردم می‌دانند که اکثر روحانیان از لحاظ اقتصادی زیر حد متوسطه جامعه هستند. لذا همین امر ارادت مردم را به روحانیت افزایش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha