جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س)، تلاش برای تهذیب نفس و هدایتگری جامعه را یکی از اولویت های تحصیل در حوزه و وجه تمایز آن با دیگر مراکز آموزشی دانست و گفت: سختی کار تحصیل در حوزه با تحصیل در دانشگاه متفاوت است و یک طلبه باید هدایتگری جامعه و نجات انسان ها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران معصومیه(س) یزد، گفت: افراد برای ادامه تحصیل در مدارس عادی و در سطح جامعه اهداف متفاوتی را از نظر مادی و معنوی برای آینده خود ترسیم می کنند و برخی تنها به مسائل مادی تحصیل و اشتغال می اندیشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اهداف و ماهیت حوزه یک تفاوت اساسی نسبت به دیگر مراکز آموزشی دارد و تغییر و تحول در روح انسان ها را در برنامه خود دارد. حوزه به دنبال تغییر و تحول انسان ها در سطح زندگی فردی و اجتماعی، تحکیم عقیده الهی انسان ها، رشد فطرت انسان ها و حرکت به سوی معنویت است و این تغییر و تحول نیازمند ابزار مادی نیست و سلامت قلب را می توان با ابزار معنوی و ایمان از تاریکی به سوی روشنایی می اوریم.

وی بیان کرد: علاج برخی بیماری های قلب از جمله کبر، ریا، حسادت، خودخواهی، هوا و هوس، بی حیایی، غفلت از خدا و ... را با ابزار یک جراح نمی توان درمان کرد، بلکه توجه دادن قلب به سوی خدا نیازمند ایمان و مؤمن شدن فرد است.

آیت الله ناصری طلاب را به دوری از گناه توصیه کرد و افزود: توجه به خدا، عمل به دستورات الهی و گام نهادن در مسیر معنویت یکی از راههای نهادینه کردن احکام الهی در قلب انسان به شمار می رود.

وی، خدامحوری و خداباوری و دوری از گناه را یکی از راه های تأثیر گذاری طلاب در متن جامعه دانست و تصریح کرد: سختی کار تحصیل در حوزه با تحصیل در دانشگاه متفاوت است و یک طلبه باید هدایتگری جامعه و نجات انسان ها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

*بیش از 140 نفر در مدرسه علمیه معصومیه تحصیل می کنند

 درابتدای این دیدار، خانم نرگس عزیزی مدیر مدرسه علمیه خواهران معصومیه یزد در سخنانی با خیر مقدم به آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام والمسلمین کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران استان و هیئت همراه اظهار کرد: سه سال پیش با ثبت نام 12 طلبه تحصیل در این مدرسه آغاز شد و در دومین سال قریب به 60 نفر در این مدرسه ثبت نام کردند.

وی افزود: امسال در سومین سال تحصیلی این مدرسه قریب به 90 نفر ثبت نام کرده اند که در حال حاضر بیش از 140 نفر در حال تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه یزد، فعالیت بانوان طلبه این مدرسه علمیه را با توجه به تازه تأسیس بودن آن خوب ارزیابی کرد و گفت: تنها در سال تحصیلی قبل در کرسی آزاد اندیشی مقام اول استان را کسب کردیم.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha