جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگروه های نشست سالانه ستاد همکاری های حوزه و ‌آموزش و پرورش

حوزه/ کارگروه های چهارگانه یازدهمین نشست دبیران ستادی واستانی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، با حضور معاونان حوزه های علمیه خواهران و برادران و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، نشست یازدهم ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد مقدس، در حالی به کار خود ادامه داد که معاونین پرورشی استانی وزارت آموزش و پرورش، مدیران استانی حوزه های علمیه برادران و خواهران و نیز مسئولین دفاتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، در کارگروه های چهارگانه، به طور جداگانه مباحث مربوط به حوزه و آموزش و پرورش در حیطه کاری خود را مورد بحث و بررسی قراردادند.

کارگروه اول تحت عنوان « بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در پژوهش، برنامه ریزی درسی و توسعه زیرساخت های تعلیم و تربیت اسلامی» به بررسی بند یک از بخش ششم سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری پرداختند.

اعضای کارگروه، تکمیل و نهایی سازی سند چشم انداز همکاری ها، پژوهش در عرصه همکاری ها، حمایت از پایان نامه های سطح سه و چهار، دوره تربیت مدرس کشوری برای تببین آموزش مبانی اهداف کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین را از منظر کارشناسانه کارگروه مورد نقد و بررسی قرار دادند.

کارگروه دوم نیز، با حضور مدیران حوزه های علمیه خواهران و معاونین ستادی این حوزه، ظرفیت های سند تحول بنیادین در عرصه همکاری ها، آسیب شناسی طرح امین در مدارس دخترانه، برنامه های حوزه علمیه به منظور پاسخگویی به آموزش و پرورش را بررسی کردند.

همچنین کارگروه سوم با حضور مسئولین دفاتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در حالی برگزار شد که مشاور وزیر آموزش وپرورش با حضور در این کارگروه نقش دفاتر نمایندگی ائمه جمعه را در ایجاد انگیزه برای امامان جمعه جهت تدبیر و اداره کمیته های شهرستانی و مناطق را مهم و قابل توجه دانست.

 حجت الاسلام و المسلمین ملکی حضور فعال دفاتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در پیشبرد همکاری ها مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: این کارگروه با رصد عالمانه مباحث مربوط به حوزه و آموزش و پرورش بازوی مشورتی ستاد همکاری ها باشد.

در ادامه جلسه این کارگروه، کارشناسان و مسئولان دفاتر نمایندگی دفاتر ائمه جمعه، نقش ائمه جمعه شهرستان ها و مناطق در تقویت کمیته های همکاری را بررسی و سپس راهکارهای مورد لازم را جهت حضور فعال امامان جمعه ارائه و چالش های پیش رو را مورد بررسی قرار دادند.

چهارمین کارگروه هم متشکل از دبیران کمیته های استانی که معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش می باشند، بود.

در این کارگروه « آسیب شناسی تفاهم نامه برنامه های کمیته های استانی و شهرستانی، نحوه فعال تر شدن کمیته های همکاری و شیوه های نظارت و ارزیابی از فعالیت های کمیته های استانی و شهرستانی مورد بحث و بررسی قرارگرفت و اعضاء پیشنهادات و راهکارهای ی خود را برای بهبود وضعیت موجود و سرعت بخشیدن به اجرای برنامه های ابلاغی از سوی وزارتخانه را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha