جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه در تاریخ با وقف اداره می شد و این یکی از شاخصه های مهم مدارس علمیه در گذشته بوده است، تصریح کرد: موقوفات در گذشته زمینه استقلال حوزه های علمیه را فراهم کرد و این مسأله باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش «عالمان واقف» در ساری با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه، خاطرنشان کرد: به طور حتم کسانی که اموال و دارایی های خود را در راه الهی وقف می کنند از یک ثواب دنیوی و اخروی بهره مند خواهند شد.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آثار وجودی وقف به طور حتم در زندگی هر واقف خیر اندیشی نمایان خواهد شد، خاطرنشان کرد: رشد و گسترش این فرهنگ ارزشمند دینی در جامعه اسلامی می تواند موجب تعالی و سعادت جامعه شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی بهترین راه رشد و گسترش دین در جامعه، ترویج وقف است، تصریح کرد: در طول تاریخ وقف نقش بسیار مهمی در حیات جامعه اسلامی بر عهده داشته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انگیزه مردم برای وقف در گذشته بسیار بیشتر از امروز بوده است، تصریح کرد: باید تلاش شود با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی فرهنگ وقف بیشتر در جامعه اسلامی نهادینه شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از وقف به عنوان یکی از تمهیدات اسلام برای رفع نیازهای اقتصادی امت اسلامی و همچنین ارزش های دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز برای حفظ و گسترش دین و ارزش های دینی در جامعه باید فرهنگ ارزشمند وقف در جامعه گسترش پیدا کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که وقف یکی از بهترین راه های کمک به محرومان و مستضعفان جامعه است، خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف موجب برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فقر از چهره کشور خواهد شد.

آیت الله طبرسی در ادامه بر ضرورت گسترش وقف برای مسائل آموزشی، فرهنگی، درمانی و همچنین ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا مسیر موقوفات در این بخش ها سوق داده شود تا بتوانیم بخشی از این مشکلات را با بهره گیری از ظرفیت وقف رفع کنیم.

امام جمعه ساری با بیان این که به یقین مسأله وقف، در قول، فعل و سيره علما وجود دارد و پر رنگ است، ادامه داد: در حال حاضر نیز شناسایی و تجلیل از علمای واقف یکی از برنامه های مهم سازمان اوقاف است که به طور جدی دنبال می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که براي زنده نگه داشتن فرهنگ وقف باید تلاش شود، ادامه داد: در این مسیر ارزشمند نقش علما، روحانيان و مردم در احیای موقوفات بسیار مهم و اثرگذار است.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز بزرگترين ابزار تبلیغ وقف نفوذ و منبر روحانیت است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس بايد براساس نيازهاي روز جامعه سخن گفته و وقف ترويج شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز برخي از حوزه‌هاي علميه ما از نظر مالي مشكل دارند كه بايد به اين مسائل توجه شود، تصریح کرد: وقف مي‌تواند ظرفیت و راهکار خوبي براي تقویت و رفع مشکلات حوزه‌هاي علميه باشند.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان در منابر خود مردم را به وقف، تشويق و تبليغ كنند، ادامه داد: باید به جای هدیه دادن مردم را تشویق به وقف کنند، چون با وقف اموالشان باقی مي‌ماند و در منبرها از وقف بگويند و مردم را به خيرات و مبرات تشويق كنند تا افراد براساس نيازهاي جامعه وقف كنند.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه در تاریخ با وقف اداره می شد و این یکی از شاخصه های مهم مدارس علمیه در گذشته بوده است، تصریح کرد: موقوفات در گذشته زمینه استقلال حوزه های علمیه را فراهم کرد و این مسأله باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha