دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در بیوت مراجع و علما

حوزه/ دشمن فهمیده، اگر اهل بیت و پیروان آنان سرکار باشند مردم هدایت خواهند شد به همین دلیل همه تلاش خود را بکار گرفته اند تا ریشه اسلام را بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری پیش از امروزدر مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم  درمدرسه امیرالمؤمنین(ع) درقم برگزار شد گفت: با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)  اظهارداشت: اگر فردی دنبال نور حقیقت باشد، اماگرفتا زشتی ها شود،  بالاخره نور حق در او  تجلی خواهد کرد و او را نجات خواهد داد، ولی اگر کسی انسان درست کاری باشد، ولی دنبال ناحق برود همین ناحقی او را به مسیر گمراهی خواهد کشاند.

وی افزود: اهل حق و حق های روزگار مقربین و اهل بیت(ع) می باشند و دشمن فهمیده، اگر اینها سرکار باشند مردم هدایت خواهند شد به همین  دلیل همه تلاش خود را بکار گرفته اند تا ریشه اسلام را بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: درزمان امام یازدهم (ع)همین اتفاق افتاد و تمام تلاشرا  بکارگرفتند تا دین درست به مردم نرسد.

سخنران این مراسم اظهارداشت: حزب بنی عباس همان راهی رفته اندکه حزب بنی امیه رفته بود، ولی بنی امیه علنا با اهل بیت(ع) برخورد می کردند، ولی بنی عباس با زیرکی کار را براهل بیت(ع) سخت می گرفتند.

وی افزود: ولی با همه این احوال دشمن نتوانست نور حقیقت را از بین ببرد و حقیقت همه جا را گرفت  و سپس با وجود همه سختگیریها وجود مقدس حضرت مهدی(ع) به دنیا آمد و با آمدن خود همه ظلمت ها را از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری  گفت: اگر چه آن حضرت به دنیا آمدند،  ولی از آن زمان تا کنون معاندین همه کار کرده اند تا بتوانند با اسلام و دین مبارزه کنند و این مسیر تا روز ظهورحضرت حجت(ع) ادامه خواهد داشت.

سخنران این مراسم اظهار داشت: در روایت است، وقتی حضرت مهدی(ع) به دنیا خواهد آمد مردم گرفتار شک و تردید خواهند شد و بعضی افراد نسبت به حضرت دچارتردید می شوند، ولی همه اینها برای این است که تنها پاکان در اطراف ائمه(ع) قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha