جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در یادواره شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: مقابله با دانه درشت ها و امر به معروف و نهی از منکر بزرگان جامعه مبتنی بر سیره اهل بیت(ع) بوده است و همه ائمه اطهار(ع) در این راه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم حجت الاسلام سید نبی حسینی و 200 شهید حسینیه بنی فاطمه اصفهان، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، با بیان اینکه «امامت» خلافت خداوند بر زمین است، تصریح کرد: «هدایت»‌ به عنوان یکی از جلوه های اسماء الحسنی خداوند در وجود امام قرار داده شده است؛ هدایت و «یا هادی» یکی از اسماء خداوند است.

امام جمعه موقت تهران افزود: در هدایت چند چیز لازم است، نخست آن که چون هدایت متعلق به ذات خداوند است و خدای متعال این امر را به کسی تفویض می کند که صلاحیت داشته باشد، هدایت الهی قبل از آن که دستور باشد و امر و نهی شریعت باشد، حقیقت است.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که اهلبیت(ع) براساس آیه تطهیر، از هر امر غیر خدا مطهر هستند، لذا هدایت متعلق به این ائمه اطهار(ع) است، افزود: حکومت و قدرت از آن کسی است که قدرت وجودی دارد، لذا هدایت و رهبری جامعه اسلامی متعلق به امام معصوم است، ولی در زمان غیبت باید فردی صالح در رأس حاکمیت قرار گیرد و یقین بدانید امام معصوم آن شخص را هدایت می کند.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (ع) «فَأمّا مَن كانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدينِهِ مُخالِفا على هَواهُ مُطِيعا لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن يُقَلِّدُوهُ وذلكَ لا يكونُ إلّا بَعضَ فُقَهاءِ الشِّيعَةِ لا جَميعَهُم» گفت: در دوران غیبت امام عصر (عج) باید به شخصی تکیه کرد که خود ساخته باشد و دنبال هوا و هوس نباشد. امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب این ویژگی را داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی عنوان کرد: مقابله با دانه درشت ها و امر به معروف و نهی از منکر بزرگان مبتنی بر سیره اهلبیت(ع) بوده است و همه ائمه معصومین(ع) در این راه به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب، آمریکا و اسرائیل را در جهان به عقب رانده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با حکمت و درایت در مقابله حربه خطرناک جهان استکبار به نام داعش ایستادند و امروز شاهد پیروزی جبهه مقاومت اسلامی هستیم.

وی در پایان با تأکید بر نهادینه شدن شجره طیبه صالح بسیج در جهان و الگوگیری عراق، سوریه و دیگر کشورها، گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند، ما لشکریان اسلامی چون فاطمیون داریم که باعث افتخار شیعه و اسلام هستند، شهدای فاطمیون گنجینه هایی ناشناخته ای هستند که باید آنها را معرفی کرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha