پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید مجتبی ملکی

حوزه/ مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: بسیجی کسی است که با شناخت وظیفه و بصیرت و آگاهی از شرایط زمان و مکان بدون توجه به تهدید ها و تطمیع ها به دنبال انجام وظیف خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و الملسمین سید مجتبی ملکی ظهر امروز در جمع معاونان، مدیران و کارکنان دبیرخانه ستاد همکاریها به مناسبت آغاز امامت منجی عالم بشیریت (عج) و هفته بسیج گفت؛ امام یازدهم شیعیان علی رغم همه مظلومیت ها و غربت های فراوان و حصر و حبس های خلفای جور، منشا تحرکات فرهنگی و هدایت های شیعیان که در آن زمان قدرت و نفوذ فوق العاده ای داشتند بود و با تدبیر و هوشمندی ،تشیع را  از گزند توطئه های  عباسیان مصون نگهداشت.

قدرت تشیع در عصر امام عسکری (ع)

مشاور وزیر آموزش وپرورش یاد آورشد: در زمان امام عسکرى(علیه السلام) شیعه به صورت یک قدرت عظیم در عراق درآمده بود و همه مردم مى ‏دانستند تشیع  به خلفاى وقت معترض بوده و حکومت هیچ یک از عباسیان را مشروع و قانونى نمى‏ داند، بلکه معتقد است امامت الهى در فرزندان على (علیه السلام) باقى است، و در آن زمان شخصیت ممتاز خانواده  اهل بیت علیهم االسلام حضرت امام حسن عسکرى(علیه السلام) بود.

وی افزود؛ فشار و اختناق در مورد پیشواى یازدهم فوق العاده شدید بود و از هر طرف او را تحت کنترل و نظارت داشتند، چون طبق روایات و اخبار متواتر، خاندان عباسى مى‏ دانستند ،مهدى موعود ، از نسل حضرت عسکرى(علیه السلام) خواهد بود، به همین جهت پیوسته مراقب وضع زندگى او بودند بلکه بتوانند ،همچون تلاش بیهوده فرعونیان براى نابودى موسى ! فرزند او را به چنگ آورده و از بین ببرند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود :اما از آنجا که خداوند مکر مکاران را به خودشان بر می گرداند،توطئه های آنان راه به جایی نبرد و پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری ،قائم آل محمد در پس غیبت صغری و سپس غیبت کبری به سر می برند تا با فرهنگ انتظار،تشیع روز به روز بالنده تر و فراگیر شود و اکنون شاهد نور افشانی فرهنگ مبارک اهل بیت علیهم السلام در سراسر گیتی هستیم .

اول بسیجی عالم

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن هفته بسیج و تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی ره اشاره کرد و گفت ؛ امام خمینی با این فرمان تاریخی همه ملت ایران را در قبال پاسداری از آرمانهای انقلاب و شهدا به میدان آوردند و با بسیج همگانی بسیاری از مشکلات کشور ازجمله حضور مردم در قالب گردانهای بسیجی  در جبهه های  هشت سال دفاع مقدس، پیروزی حق بر باطل را رقم زد.

وی افزود ؛اکنون  بسیج دیگر یک سازمان و نهاد نیست ،بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری یک جریان است و اول بسیجی عالم را باید امام عارفان حضرت علی علیه سلام دانست که در صدر اسلام و تشکیل حکومت اسلامی هرجا پیامبر(ص)با مشکلی رو برو می شد، اولین کسی که در میدان حل مشکلات حاضر بود، حضرت علی علیه سلام بود.

شاخص بسیجی بودن

دبیر ستاد همکاریها در ادامه با تبیین برخی از شاخص های فرهنگ بسیجی ، وظیفه شناسی را یکی از معیارهای فرهنگ بسیجی دانست و گفت ؛ بسیجی کسی است که با شناخت وظیفه و بصیرت و آگاهی از شرایط زمان و مکان بدون توجه به تهدید ها و تطمیع ها به دنبال انجام وظیف خود است و در راه اعتلای فرهنگ دین و اهل بیت علیه السلام از هیچ کوششی دریغ ندارد.

وی گفت: شجره طیبه بسیج همواره در میدانهای سخت در بطن نظام اسلامی حضور بصیرانه داشته و اگر فرهنگ بسیجی نبود، فتنه 88 با کمترین خسارت بر چیده نمی شد و حماسه 9 دی رقم نمی خورد.

تقدیر از بر گزاری نشست یازدهم

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری موفق نشست یازدهم دبیران ستادی و استانی همکاریها اشاره کرد و ضمن تقدیر از دست اندر کاران برگزاری این نشست، ابراز امیدواری کرد، خروجی نشست یازدهم منشا تحولات شگرف در عرصه تعلیم و تربیت باشد.

وی با تقدیر از آیت الله اعرافی و معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه ونیز تقدیر از معاونان ستادی وزرات آموزش و پرورش گفت ؛ حضور عناصر کلیدی مرتبط با دین و فرهنگ در این همایش اعم از مدیران حوزه خواهران و برادران ، معاونان پرورشی ادارات کل  استانها و مسئولان دفاتر شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در استانها، فصل جدیدی از ارتقائ همکار حوزه و آموزش و پرورش را رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت؛ بحث و تبادل نظر مسئولان مربوطه در دو روز  کاری در سه نوبت کاری فشرده و تشکیل کار گروه ها و میزگرد تخصصی با حضور معاونان ستادی هر دو دستگاه، مصوبات قابل قبولی را در پی داشت که امیدوارم همکارن دبیرخانه به تناسب مسئولیت های خود با بر نامه ریزی منسجم دست آوردهای نشست را احصا  و عملیاتی نمایند.

انتهای پیام   313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha