جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری نماز جماعت در مدارس مالزی اجباری می‌شود

حوزه/ یک مقام ارشد آموزشی در ایالت پاهانگ در مالزی طی سخنانی بر لزوم برگزاری نمازهای جماعت در مدارس تاکید کرد و نماز را یکی از عناصر کلیدی در ساخت شخصیت کودکان دانست.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه»، یک مقام ارشد آموزشی در ایالت پاهانگ مالزی، بر لزوم برگزاری نماز جماعت در مدارس تأکید کرد. محمد رضلی مصطفی، مدیر آموزش و پرورش کل درکوانتان واقع در ایالت پاهانگ مالزی، گفت: تمامی مدارس این منطقه باید نماز جماعت برگزار کنند و دانش‌آموزان پیش از تعطیل‌شدن و رفتن به خانه باید در نماز جماعت شرکت کنند.

وی افزود: نماز عنصری کلیدی در شخصیت‌سازی به‌ویژه برای کودکان مدارس محسوب می‌شود، شخصیت آنها را تقویت کرده و بیماری‌های اجتماعی را خنثی می‌کند.

وی افزود: درتلاش برای دستیابی به برتری، ما بر 5 عنصر اساسی یعنی شخصیت‌سازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهارت زبان انگلیسی، مدرسان باتجربه و هوشمندی تأکید داریم. به همین جهت نیز تمامی مدارس باید در مکان مناسب برای دانش آموزان نماز جماعت برگزار کنند.

وی که در مراسم افتتاحیه روز جایزه تعالی دانشگاهی شرکت کرده بود در ادامه سخنانش گفت قصد دارد 10% دانش آموزان پسر مسلمان منطقه را برای اجرای برنامه‌های مذهبی در مدارس از جمله قرائت قرآن سر صف، خواندن دعای سلامت و پیش‌نمازی برای نمازهای جماعت آموزش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha