پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رقابت‌های «آموزش قرآن با تئاتر» برای پیش‌دبستانی‌ها در مالزی برگزار شد

حوزه/ کودکان در رقابت‌های حفظ و قرائت و تفسیر قرآن مجید برای پیش‌دبستانی‌ها در مالزی، تئاترهای ویژه‌ای را براساس تفاسیر آموخته شده از آیات و داستان‌های قرآنی ارائه دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thestar، یک نهاد آموزش دینی در مالزی، رقابت‌های ویژه‌ای در خصوص حفظ و قرائت و تفسیر آیات قرآنی برای کودکان پیش دبستانی راه اندازی کرده است. این رقابت‌ها که توسط مؤسسه اسلامی کودکان «اسمارت ریدر» برگزار شده، شاهد شرکت دانش آموزان مسلمان از سراسر مالزی بود. در این رقابت‌ها، یک تیم سه نفره از دانش آموزان از هر مرکز اقدام به حفظ و قرآئت سوره‌ای از قرآن مجید، در صحنه کردند. این برنامه حفظ و قرائت قرآن همچنین با اجرای تئاتر، به‌منظور نمایش اصول اخلاقی آموخته شده از سوره‌های مربوطه همراه است. اجراهای خلاقانه کودکان به اشکال مختلف، به منظور ارتقا و افزایش تاثیرگذاری درک قرآنی انجام گرفت و دانش آموزان با استفاده از هنر تئاتر، تفاسیر مفهوم شده از آیات را ارائه دادند.

شهید سلیمان از مرکز اسلامی اسمارت ریدر، گفت: برنامه آموزشی این نهاد شامل مطالعه قرآن است. دانش آموزان در این رقابت‌ها، اجراهای قرآنی خودشان را به خوبی تمرین کرده و حفظ بودند و ما به آنها افتخار می‌کنیم.

ایجاد یک نسل مسلمان هوشمند

حسن دین الحافظ، مشاور افتخاری این برنامه آموزشی، هدف از چنین پروژه‌ای را توسعه دانش قرآنی، فرای خواندن طوطی‌وار در سر کلاس درس توصیف کرده و گفت: این برنامه سبب می شود کودکان، قرآن و دین را از طریق ارائه داستان‌ها و سخنرانی‌ها بیاموزند، همچنین به آنها، اعتماد به نفس سخن گفتن در مجامع عمومی را می‌دهد. هدف نهایی ما، ایجاد یک نسل مسلمان هوشمند و بااراده است.

 

برنامه آموزشی اسلامی اسمارت‌ریدر، در سال 2014 به منظور تجهیز پیش دبستان‌ها و مهدکودکی‌های مالزی با مفهوم عشق و درک متقابل در دین اسلام و ارائه سیستم خلاقانه آموزش الهیات در مدارس راه اندازی شد. این برنامه توسط متخصصان باتجربه قرآن‌شناس از سازمان ملی توسعه مساجد و مراکز اسلامی در مالزی «جکیم»، راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha