دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام دری نجف آبادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان مرکزی گفت: امروز نظام اسلامی از برکت حوزه ای نورانی، مقدس و متبرک به انفاس قدسی الهی است و امروز با نزدیک شدن به یکصدسالگی تاسیس حوزه با برکت علمیه قم شاهد کارنامه ای نورانی ، قابل تجلیل و تعظیم از آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌ الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله شاهرخی خرم آبادی در حسینه شهدای قم، اظهار کرد: در آستانه یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم توسط مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری هستیم، حوزه ای با کارنامه ای درخشان و ممتاز؛ حوزه ای که عنایت خاصه حضرت ولی عصر(عج) را به همراه داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم تاریخ کهن حوزه علمیه را جمع بندی کنیم، با آثار و برکات ارزشمند، گوهربار و ذی قیمتی مواجه خواهیم شد که تربیت مراجع بزرگوار و شکل گیری انقلاب اسلامی از جمله آثار آن است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز حوزه علمیه قم رسالتی جهانی و شاگردانی از اقصی نقاط دنیا دارد، گفت: حوزه امروز، پاسخگو و مطالبه گر و در ابعاد جهانی است که اگر این حوزه در سال 1304 بود، بدون تردید رژیم سعودی جرأت جسارت به ائمه بقیع (ع) را نداشت و روزگار و احوالش بسیار متفاوت تر از امروز بود.

استاد حوزه علمیه، بیان داشت: امروز حزب الله، جبهه مقاومت، حشدالشعبی و  سپاه قدس همانند سایر قوای نظامی، انتظامی و امنیتی مولود حوزه علمیه به آن تاریخ و معارف بلند هستند که روز به روز از کیان اسلام و انقلاب دفاع می کنند.

وی اظهار کرد: اگر جبهه مقاومت و حشدالشعبی و مرجعیت دینی نبود، امروز جبهه تکفیر و نفاق آثاری از عتبات عالیات باقی نمی گذاشت و احوال سوریه و عراق به گونه دیگری بود.

رئیس شورای حوزه های علمیه استان مرکزی، ادامه داد: کادرسازی برای نظام اسلامی و پرداختن به دغدغه های دینی و اعتقادی جوامع بشری یکی دیگر از وظایف و رسالت های این حوزه مبارک است که امروز شاهد گام های بلند آن در عرصه های وسیع جهانی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی ممتاز مرحوم آیت الله شاهرخی اشاره کرد و گفت: معرفی اسلام ناب محمدی ویژگی ممتاز ایشان بود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آیت الله شاهرخی از سال 1329 به شهر قم مهاجرت کرد، اظهار داشت: زندگی ایشان را می توان به سه دوره تقسیم بندی کرد، دوره هایی که فقط دغدغه دین و ارائه اسلام ناب محمدی را داشت.

وی افزود: دوران حیات این فقیه نستوه را می توان به سال های ۱۳۲۹ تا قبل از سال ۱۳۴۰، از ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۷ و از پیروزی انقلاب تا آخرین روزهای عمر ایشان تقسیم بندی کرد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در طول این دوران، یکی از ویژگی های ممتاز مرحوم آیت الله شاهرخی، تلاش وافر برای معرفی اسلام ناب محمدی و تقویت وحدت امت اسلامی بود.

وی با اشاره به شخصیت علمی، مبارز و انقلابی آن مرحوم، گفت: آیت الله شاهرخی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه با رژیم ستم شاهی، پیروزی انقلاب اسلامی و آگاهی و رشد اطلاعات مردم به انقلاب اسلامی در استان لرستان و در کشور نقش اساسی داشت.

وی افزود: آیت الله شاهرخی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرهای متعدد منشأ خدمات علمی، فرهنگی و دینی متعددی بوده است.

آیت الله دری نجف آبادی، اظهار داشت: وی در امر تحقیق، تبلیغ و ترویج دین در داخل و خارج از کشور تلاش وافری انجام داد.

لازم به ذکر است: نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عصر روز یکشنبه هفتم آذرماه 1395 در بیمارستان گلپایگانی قم دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha