جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابراهیم کلانتری- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کلانتری تصریح کرد: شهدا در دفاع از قرآن و اهل بیت (سلام الله علیهم) با نثار خون مطهر خویش، مسیر حقیقت و ولایت را نمایان ساخته و سند حقانیت مکتب عظیم تشیع را با خون خویش امضاء کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، به مناسبت برگزاری شانزدهمین کنگره «عروج آسمانی» دانشگاه آزاد اسلامی یزد در پیامی، با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که می فرمایند: «باید همه تلاش خود را مصروف تربیت دینی و انقلابی جوانان کنید و بدانید اخلاق نیز همراه با تقویت روحیه انقلابی و دینی و حرکت جهادی و میل به جهاد در راه خدا، ایجاد و ماندگار می‌شود»، آورده است: سلام و صلوت خداوند سبحان بر نبیّ مکرم اسلام (ص) و خاندان مطهرش و درود بی پایان بر روح بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان اسلام از صدر اسلام تا کنون به ویژه شهیدان مدافع حرم، که با نثار جان خود، نهال انقلاب اسلامی را آبیاری نموده و عزت و استقلال میهن اسلامی ایران را به ارمغان آوردند و تحیت فراوان به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی.

در بخش دیگری از پیام عضو خبرگان رهبری آمده است: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد همواره باید خداوند بزرگ را سپاس گویند که نشان‌هایی زرین از جهاد و شهادت بر دفتر تاریخ این واحد دانشگاهی تابیدن گرفته است. 9 تن از دانشجویان این واحد، در دوران دفاع مقدس به افتخار شهادت نائل آمدند و دانش آموخته مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) شدند. برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی 8 شهید گمنام در این واحد،آرمیدند و نام این واحد را به عنوان اولین میزبان شهیدان گمنام در سطح دانشگاه آزاد اسلامی جاودانه ساختند و روح جهاد و شهادت را در فضای تعلیم و تعلم دمیدند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه پیام خود با اشاره به این که واحد یزد در تقدیم شهیدان مدافع حرم به پیشگاه حضرت زینب سلام الله علیها نیز سابقه‌ای تابناک دارد، افزوده است: شهید محمد خانی و شهید شیخ الاسلام که در دفاع از قرآن و اهل بیت (سلام الله علیهم) با نثار خون مطهر خویش، مسیر حقیقت و ولایت را نمایان ساخته و سند حقانیت مکتب عظیم تشیع را با خون خویش امضاء کردند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از این پیام با اشاره به اینکه شانزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه مقارن با هفته وحدت را می توان گامی بلند در جهت تقویت روحیه انقلابی و جهادی دانست که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، تصریح کرده است: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان و انتقال مفاهیم بلند عرفانی شهادت به نسل جوان و دانشگاهی امروز، رسالتی است که دانشگاه بر عهده دارد و این راه عظیم، نیتی خالص و سعی بسیار می طلبد.

وی در پیان این پیام آورده است:  دانشگاه آزاد اسلامی در دوران جدید مدیریت خود از هیچ تلاش و حمایتی برای پاسداشت اندیشه جهاد و شهادت و روحیه انقلابی گری دریغ نخواهد کرد. در پایان از خداوند متعال سلامتی مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و عزت روز افزون همه خادمان انقلاب اسلامی و پیروزی جهان اسلام بر کفر جهانی را مسئلت دارم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha