جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار خانواده شهید حججی با آیت الله علوی بروجرودی

حوزه/ جامعه و مسئولین در مقابل خون شهدا مسئولیت دارند و نباید کاری کنند برکات خون شهداء از بین برود، بلکه لازم است از ظرفیت و برکات خون شهدا برای اعتلای دین بهره برد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله علوی بروجردی بعد از ظهر امروز در دیدار خانواده شهید حججی که در بیت مرحوم آیت الله الظعمی بروجردی در قم برگزار شد گفت: خدا به انسانهای خاص، مقام خاص عنایت می کند و این مقام باعث می شود فرد به مقام عبودیت برسد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه داغ فرزند سخت، ولی قابل تحمل است، عنوان کرد: باید قدر این گونه فرزندان را دانست، زیرا این نوع انسانها با عمل خود ره صد ساله را یک شبه طی کردند و به فوز عظیم رسیدند.

این استاد حوزه با بیان اینکه در زندگی به کوتاهی عمر توجه نمی کنیم افزود: مرگ مسئله ای حتمی است، اما اگر مرگ درمسیر هدف خاص، راه حقیقت و راه اعتلای دین باشد، ارزش آن بسیار فراوان است.

آیت الله علوی بروجردی گفت: این سعادت است که انسان بدست بدترین افراد یعنی داعشی ها و تکفیری ها به شهادت برسد؛ این فوزی بود که نصیب شهید حججی شده است. باید شاکر خدا بود، چرا که خدا این مقام را به هر کسی عنایت نمی کند.

این استاد حوزه اظهار داشت: شهادت افرادی مانند شهید حججی توشه و ذخیره ای برای والدین آنها است.  تحملی که خانواده ها و همسر شهدا از خود در مقابل شهادت عزیزان نشان می دهند، تحمل  عظیم است.  

وی عنوان کرد: جامعه و مسئولین در مقابل خون شهدا مسئولیت دارند و  نباید کاری کنند برکات خون شهداء از بین برود، بلکه لازم است از ظرفیت و برکات خون شهدا برای اعتلای دین بهره برد.

این استاد حوزه اظهار داشت: مکتب شهید، میراث شیعه است. خون شهدا باعث شد مکتب شیعه باقی بماند وتداوم  یابد. شیعه از شهادت وحشت ندارد، وحشت این است که نتوانیم از این میراث برای اعتلای دین و انقلاب بهره ببریم.

آیت الله علوی بروجردی گفت: مسئولین باید قدر دان شهدا و خانواده  های آنان باشند. سعی کنیم  عدل علی را در جامعه پیاده کنیم و مردم عدل  علی را ببیند. کاری نکنیم که فردای قیامت شرمنده  شهدا باشیم. شهدا فردای قیامت از ما باز خواست خواهند کرد.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به خاطره ای از مرحوم حضرت آیت الله بروجردی گفت: آن مرجع عاشق شهادت بود و دوست داشت به این مقام برسد. خدا بعد از 1هزار 400 سال انقلاب را به مردم جامعه اسلامی عنایت کرده باید قدردان آن بود و حمایت کرد.

این استاد حوزه اظهار داشت: قبر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) سنبل شیعه است و این قبور آثار عاشورا است و باید بماند و برای ماندن این قبور هیچ عملی بالاتر از این نیست که انسان جان ناقابل خود را فدای سنبل شیعه و عاشورا کند.

در پایان آیت الله علوی بروجردی یک جلد کلام الله مجید به پاس قدردانی از زحمات آن شهید  در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به  همسر شهید حججی هدیه داد.

۴۰/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha