پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قاضی عسکر

حوزه/ مفتی اعظم روسیه در ديدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، از مقام معظم رهبري و جمهوري اسلامي ايران به منظور مقابله با تروريسم، افراطی‌گري و تفرقه، قدردانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در ادامه برنامه سفر خود به «اوفا» مرکز جمهوری باشقیرستان، روز شنبه(18 آذرماه) با طلعت تاج‌الدین، مفتی اعظم و رئیس اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در سخنان خود در اين ديدار، با تأكيد بر ايجاد وحدت بين مسلمين جهان، گفت: شيعه نشان داد، حاضر است براي وحدت امت اسلام و ريشه‌كن كردن عوامل تفرقه، جوانان و خون خود را فدا كند.

رئیس بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، خطاب به رئیس اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه، افزود: مقاومت شما در مقابل فتنه افراط‌ گرايان و تفرقه در روسيه، شایسته قدردانی است اما همواره بايد به فكر آينده باشيم.

وی ادامه داد: دستور و تأكيد رهبر معظم انقلاب در توسعه روابط راهبردی و همه جانبه با روسيه، آينده روشن و اميد بخشی را برای روابط دو كشور رقم می‌زند. امروز بايد بيش از پيش، به مسأله وحدت امت اسلامی توجه كنيم و مراقب فتنه‌های تفرقه‌افكن باشيم.

در ادامه اين ديدار، طلعت تاج‌الدین با اشاره به تحولات منطقه و جهان، از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و ريشه فتنه‌های اخير یاد کرد و افزود: درست در زمانی كه داعش به لحاظ نظامی با همكاری ايران و روسيه ريشه‌كن شده است، آمريكا فتنه جديدی را در فلسطين آغاز كرد.

مفتی اعظم روسيه خاطرنشان كرد: من به سهم خود از مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ايران، به منظور مقابله با تروريسم و افراطی‌گری و تفرقه قدردانی می‌كنم.

رضا ملکی، رایزن فرهنگی ايران و شیخ عبدالباسط نوری زاد، امام جمعه گنبدکاوس نیز در این دیدار حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha