چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام غریب رضا

حوزه/ حجت الاسلام غریب رضا گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند در جهت دهی وقف و نذر و هبه و هیات و موکب در راستای پیام رسانی جهانی اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام و انقلاب اسلامی کوشا باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام غریب رضا مدیر مؤسسه گفتگوی دینی وحدت که هم اکنون برای انجام فعالیت های تبلیغی در سوریه به سر می برد، با ارسال نامه ای سرگشاده به همایش حوزه بین الملل حوزه تمدن ساز، خواستار حمایت حوزه از فعالان تبلیغ در فضای بین الملل شد.

در این نامه آمده است: بیان تفصیلی و عالمانه نگاه تمدنی مقام معظم رهبری حفظه الله با نخبگان و دانشگاهیان و فرهیختگان جهان اسلام و حتی تبیین این نگاه تمدنی برای غیرمسلمانان یکی از کارآمدترین راه‌کارهای تاثیرگذاری فکری بلکه جریان سازی فرهنگی است. از این نعمت الهی غافل نشویم و برای تبیین این منهج و دیدگاه راهبردی و برنامه داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: باید به سمت ایجاد و فراگیر کردن جنبش مردمی حمایت از تبلیغ و ارتباطات بین الملل حوزوی برویم یقینا اهل خیر و مردمی که عاشورا و اربعین حسینی را این گونه پرشور برگزار می‌کنند، اگر بدانند در خارج از مرزها چه می‌گذرد و چگونه کمک های مردمی و بابرکت شان مشکلات را حل می کند، در حمایت از این جنبش دریغ نخواهند کرد.

این فعال بین الملل گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند در جهت دهی وقف و نذر و هبه و هیات و موکب در راستای پیام رسانی جهانی اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام و انقلاب اسلامی کوشا باشند.

حجت الاسلام غریب رضا گفت: «دیپلماسی» و «امنیت» دو عنصر اساسی در فعالیت فرهنگی بین الملل است و بدون رعایت اصول اساسی آن احتمال تبدیل کار فرهنگی به ضد آن یعنی بازی  دشمن بسیار است، ولی این دو عنصر هدف نیستند بلکه مقدمه‌ و زمینه ساز و هموار کننده مسیر  تبلیغ ارزشهای دینی و انقلابی در سطح بین الملل هستند.

وی افزود: متاسفانه بارها مشاهده شده که با استناد به احتمالات غیرقابل اهمیت و دلایلی که بیشتر شبیه بهانه تراشی است از انجام فعالیت‌های فرهنگی انقلابی و ارزشی در کشورهای مختلف توسط نهادهای رسمی نظام جلوگیری شده است و امروز تبدیل به مشکلی اساسی شده است.

مدیر مؤسسه گفتگوی دینی وحدت ادامه داد: فعالان مردمی بین الملل از این دستگاه‌ها امید و توقع حمایت ندارند و تنها خواسته ما از مسئولان حوزه علمیه این است به گونه‌ای با این نهادها تعامل کنید که طلبه فاضل حوزوی در خارج از کشور سربلند و با عزت به انجام وظیفه خود بپردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha