جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قدس

حوزه/ اجلاس اسلامی‌ و مسیحی با موضوع قدس امروز پنجشنبه(۲۳ آذر) در مقر رهبر مسیحیان مارونی در بکرکی در شمال لبنان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اجلاس اسلامی‌‌ و مسیحی با موضوع قدس، روز پنجشنبه(23 آذر) در مقر رهبر مسیحیان مارونی در بکرکی در شمال لبنان برگزار شد.

در این اجلاس که با حضور همه رؤسای مذاهب اسلامی و مسیحی برگزار شد، اتخاذ موضعی واحد برای حمایت از مسئله قدس و فلسطین بررسی شد.

آیت الله قبلان: ما امت واحدی هستیم که مظلومان را یاری می کنیم

آیت الله عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، در سخنان خود در اجلاس اسلامی مسیحی تأکید کرد: ما امت واحدی هستیم که از خداوند متعال استمداد می جوییم و در راه خدا تلاش کرده و مظلومان را یاری می کنیم و در مقابل ظالمان می ایستیم.

وی افزود: من به نمایندگی از میشل عون، رئیس جمهور لبنان و جبران باسیل، وزیر خارجه، در موضوع قدس حضور یافتم و این نشست باید به وظایف خود عمل کند.

شیخ دریان: از فلسطینی ها حمایت خواهیم کرد

شیخ عبداللطیف دریان، مفتی اهل سنت لبنان، در این اجلاس گفت: قدس یک تکه زمین نیست، بلکه مسئله عرب است که باید مسئله اول، اصلی و محوری در تاریخ درگیری عربی و اسرائیلی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که فلسطین غصب شده است، عرب هیچ عزّت و کرامتی ندارد، افزود: قدس از سوی دشمن صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا مورد تعرض قرار می گیرد.

شیخ دریان تأکید کرد: ما از فلسطینی‌ها در حق قانونی‌شان در مقاومت حمایت می کنیم، چراکه اقدامات فلسطینی‌ها تروریسم نیست، بلکه مقاومت در برابر اشغالگران و غاصبان است.

شیخ حسن: قدس شهر صلح است

شیخ نعیم حسن، رهبر معنوی دروزی های لبنان نیز در این اجلاس اشاره کرد: اجتماع ما در اینجا دلالتی بر اجتماع مؤمنین بر کلمه حق است و هیچ قدرتی بر آن مسلط نخواهد شد.

وی افزود: ما تأکید می کنیم که فلسطین، سرزمینی عربی است و قدس، روح آن است و در حافظه و تاریخ گذشته، حاضر و آینده باقی می ماند. کلمه حق این است که ملت فلسطین در سرزمین، قدس و حکومت خود حق دارد.

شیخ حسن با بیان اینکه در هر صورت حق پیروز می شود،‌ تأکید کرد: ما امروز با صدا، وجدان و ایمان واحد این پیام را می دهیم زمانی که عدالت و حق بر قدس حاکم شود، مهد صلح خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha